Ja sit peruskysymyksiä niinkun että kuinka usein näitä tarttee huollella ja onko hirveen suuria ongelmia porukalla ollut? Konehan ilmeisen kestävä itsessään?

kersti91 kirjoitti:Nyt teen selväks tän kerran tän 650cc-jutun: GT125 ja GT250 sekä näiden katetut R-versiot on tehty samalle rungolle, joka vahvasti muistuttaa Suzuki GS500-pyörää, EIKÄ MIKÄÄN KUUSSATASEN RUNKO. Erona näiden Comet-mallien kesken on lähinnä katteet, mittaristo, USD-keula ja tuplalevyjarrut.
GT650-mallissa EI TODELLAKAAN ole sama runko kuin piikissä, vaan GT650 pohjautuu Suzukin SV650-malliin. Tätä shaissea saa lukea ihan tarpeeksi joka toisessa myynti-ilmoituksessa. GT650-mallin moottorit EIVÄT KÄY MITENKÄÄN PIIKIN RUNKOON eikä PIIKKIMALLISSA OLE 650cc-mallin runkoa. Ainoat yhtäläisyydet 650- ja 125/250-mallien välillä on tankki, penkit, katteet, valot ja ehkä etuvanne.
Yhtäläisiltä osistaan johtuen pyörät ovat käytännössä samankokoiset, ja Comet on tavallista kevaria suurempi, leveämpi mutta myös armottomasti raskaampi. Runko taitaa olla patarautaa.
GT250 Cometin ja GV250 Aguilan moottorit menevät bolt-on-kiinni GT125 runkoon. CDI-boksi ja kaasareiden neulat ja suuttimet taitavat olla ainoat vaihdettavat osat. Hinnat Euroopassa purkukoneille pyörii 1000 € nurkilla ja USA:ssa noin 800 $ paikkeilla, plus rahti Suomeen varmaan puolet tuosta. Ei kannata, samalla summalla saa jo paljon muuta hunajaa.
Hyosungissa ei ole varsinaisia kuristuksia, mutta suutinsarjalla saavutetaan parempi kiihtyvyys ja kiihdytyksessä "kuolleet kohdat" saadaan pois. Suutinsarjan asentamisesta ja itse tekemisestä löytyy artikkeli Kevytmoottoripyörien kuristukset-osiosta. Suutinsarjaa myy maahantuoja.
Suurempaa sylinterisarjaa tarjoaa ranskalainen Unlimited-Power, mutta sen hinta/hyötysuhde on olematon. Kaasuttimet ovat sopivan kokoiset, eivätkä ahdista. Moottorin koneistustyöt ovat myös kalliita ja niistä saatu hyöty ei ole valtava.
Pakoputkiston vaihdolla on myös melko mitätön vaikutus tehoihin, mutta äänenvaimentimen vaihdolla kauniit V2-moottorin äänet pääsevät paremmin esille. Slip-on-vaimentimia myydään monessa verkkokaupassa. Vaimentimen kiinnityslaipan pulttijako on 4 x 50 mm.