tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Pakko kai se on jossain vaiheessa sitten kytkinpuoli avata mutta kun tuntuu että kylmänä ei meinaa saada millään kiksiin vastusta ja lämpimänä toimii

voiko olla esim. öljyt? MTX 10W-40 vaihdettu 200km sitten...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
JanKuu
- Liittynyt:
- 20.11.2014 15:54
tientuk3 kirjoitti:Pakko kai se on jossain vaiheessa sitten kytkinpuoli avata mutta kun tuntuu että kylmänä ei meinaa saada millään kiksiin vastusta ja lämpimänä toimii

voiko olla esim. öljyt? MTX 10W-40 vaihdettu 200km sitten...
no en oikein usko että öljyt vaikuttavat pahemmin kiksin toimintaa mutta eihän sitä tiedä mutta ensimmäisenä katsoisin että kaikki osat on paikoillaan
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Elikkäs laitoin derbiin teharin kiinni ja toimii muuten täydellisesti, mutta kun painaa kaasun pohjaan, niin kiertää ensin kunnolla ja sen jälkeen pätkii vähän. Vaikea selittää mutta pitää sellaista vrum-vrum-vrum-vruuuum ääntä. Lopuksi kuitenkin kiertää loppuun, eikä tee tuota aina. Ainoastaan vapaalla ja ykkösellä, eikä silloinkaan aina.
Voiko käydä laihalla tai rikkaalla ? Ryyppy ei ainakaan auta mitäään, eikä muutenkaan ole muita oireita.
ketjuveto
- Pyörä:
- Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2011 22:40
Kuulostaisi käyvän rikkaalla kun kerran pätkii /röpeltää ja kierrokset ei heti nouse sen takia puhtaasti ylös. Kokeileppa pari numeroa pienempää pääsuutinta.
On se semmosta....
Poram
- Liittynyt:
- 4.6.2014 20:18
Pitää kokeilla, tuntuu vain jännältä, kun suutin on nyt kokoa 76.5, joka oli sama mikä kurittomalla vakio putkella, toki kävi vähän rikkaalla. Pitää vain odottaa pari päivää ja katsoa meneekö huonompaan suuntaan, kun ilma lämpenee.
connydaa
- Liittynyt:
- 16.2.2013 20:51
mikäs vois olla derbissä vikana ei tahdo kiertää ku laittaa mopon käyntii nii se vähänaikaa kiertää normaalisti mut sit alkaa pätkimään ihan ku olis rajotin kiinni vaika on rajottamaton cdi boksi testasin sitten kylmäspraylla sprayata jännitteensäädintä ku mopo oli käynnissä nii johan rupes kiertämää et voiko tosiaan vika olla siinä että jännitteensäädin on rikki ja ei sentakii kierrä. Oon putsannu kaasarin eli vika ei ole siellä ja on uus tulppa. kiitos vastauksista jo etukäteen!
salqquzzu
- Liittynyt:
- 1.10.2014 20:05
Elikkä derbi 04 se kytkintappi joka on siinä kellon päällä liikkuu joku sentin verran ylös alas ihan vapaasti ja heiluu sivuillekkin vähän, onko tämä normaalia? Ja toinen kysymys: montako kierrosta tuota käynnistyspolkimen jousta pitää kiertää? Kiitos!
salqquzzu
- Liittynyt:
- 1.10.2014 20:05
Iiikkuva kytkintappi selvitetty. Purin kytkintä sen verran että huomasin että lukkosokka sen tapin etupuolella oli hypännyt omasta urastaan niihin tapin uriin joista ratas liikuttelee tappia. Mitenkäs nuo kytkinjouset jotka on ilmeisesti kiinni ruuveilla tuossa päällä? Miten paljon niitä kiristetään vai onko sillä väliä?
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Jos tarkoitat niitä kytkimen kannen ruuveja niin saa kiristää aika tappokireälle. Kannattaa ehkä kuitenkin vaihtaa ne ruuvit normaaleihin kuusiokantaruuveihin, niin ei mene heti kannat niistä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kierteet lähtee helposti sieltä, jos kiristää "tappokireelle."
Niitä ei tarvitse / pidä laittaa järjettömän kireälle.
Aina oon laittanut pikkuräikällä tiukalle.
Ite oon kyllä pärjännyt alkuperäisten pulttien kanssa, mutta jos ex-omistaja sattunut sörkkimään niitä niin useimmiten ne kannat on vedetty paskaks ja pultit ovat liian kireellä = joutuu käyttämään väkivaltaa niiden irroituksessa.
Ei ne tehtaaltakaan tullessa ole järjettömän tiukassa.
Dioxide
- Pyörä:
- Derbi vaihtanut jo omistajaa
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 3.4.2011 16:14
Älkää todellakaan vääntäkö turhan kireelle, nimim. sieltä sun täältä kierteet paskana.
Alumiinipyttysessä on aika pehmeät kierteet siinä pakoputken kiinnitämistä varten, saanu aikaseks useamman kierteen sinne
Brääm Brääm ja baanalle :D
Aleksimetsäportti
- Pyörä:
- Gilera Smt 80cc High end
- Liittynyt:
- 15.9.2013 21:06
Itellä just vähän aikaa sitte katkes kytkinjousen pultti kun laitto liian tiukalle pikkuräikällä.
Katso galleriani!
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Njaa, ilmeisesti sitten vaihtelee kiristysmomentit tehtaalta tullessa. Omat kytkimen ruuvit olivat valmiiksi niin tiukalla ettei toivoakaan että niitä olisi jollain pikkuräikällä avannut. Jouduin käyttämään +30 cm pitkää jakoavainta ja siihen kiinnitettyä ruuvikärkeä, ja silti yhdestä ruuvista kärsi kanta.
Ehkä "tappokireälle" oli vähän väärä ilmaisu mutta itse vedin ne normi ruuvarilla niin tiukalle kuin sai, eikä varmasti ole lähelläkään sitä momenttia missä ensin olivat.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
salqquzzu
- Liittynyt:
- 1.10.2014 20:05
Okei itelläkin näytti ihan koskemattomilta ne ruuvit enkä usko että edellinen omistaja oli hirveämmin availlut mutta oli niin tiukalla että sai vääntää iha kunnolla ennen ku aukesivat. Kiitti vastauksista!
stunter
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Derbi DRD -03
- Liittynyt:
- 22.7.2013 11:49
Morjesta, semmosta ongelmaa -03 DRD:ssä että varoitusvalot ei toimi, pimeellä ajaessa palaa erittäin himmeästi bensa ja öljyvalo vaikka tuorevoitelutankissa on öljyä ja bensatankki on bensaa täynnä, oisko asiantuntijoita valaisemaan asiaa?, kiitokset etukäteen.
Edit: bensa ja ölljytankin anturit vaihdettu eikä sillä ollut mitään vaikutusta asiaan.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista