miksuuh22
- Liittynyt:
- 2.6.2016 19:35
joo tosiaan uuden tulpan vaihdoin eikä mitään vaikutusta. hattua en vaihtanut koska koko johto ja tulpanhattu vaihdettu uuteen viime kesänä. Nyt ei sitten varmaan auta muu kuin rueta kattoon läppien kunto. Vai olisko viä jotai mitä tehdä?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
porotokka
- Pyörä:
- Kawasaki Z500 -82 customoitu
- Liittynyt:
- 16.7.2016 20:05
Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää
miksuuh22
- Liittynyt:
- 2.6.2016 19:35
Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
porotokka
- Pyörä:
- Kawasaki Z500 -82 customoitu
- Liittynyt:
- 16.7.2016 20:05
Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää

Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
porotokka kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää

Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
Näissä tapaa tuo pick-up käämin hartsaus olla usein mustunut, en tiedä onko jokin mitoitusongelma. Hyvä että vika löytyi.
miksuuh22 kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
Oliko vanha tulppa minkä värinen? Kurkkaa vähän pakoaukosta valon kanssa jos sattuis näkymään jotain. Väärä katkosvälys saattaa johtaa nopeastikin m-renkaan katkeamiseen, mut toivotaan että vika ei ole siinä. Suutin kuulostaa aavistuksen pieneltä jos lisäilmasolenoidi on käytössä. Kaasaria varmaan putsailisin ja samalla helppo kattoo ne läpät.
sakkepoika
- Liittynyt:
- 20.5.2016 14:48
Mikä on detsis kun moricin ohitin ledillä ja mittari ei näytä enään nopeutta?
Viimeksi muokannut sakkepoika päivämäärä 21.7.2016 15:49, muokattu yhteensä 2 kertaa
miksuuh22
- Liittynyt:
- 2.6.2016 19:35
Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:porotokka kirjoitti:Laitoksena DT50 R 2007, jossa sähkövika. Löytyisikös joltain huoltokirjaa vuosimallin vekottimeen, jossa mainittais vuosimallin staattorin ja puolan resistanssit? Pystyykö tuota Moricin CDI-boksia mittaamalla toteamaan ehjäksi/risaksi, onko jollakin parempaa tietoa tästä? Interwebin syövereistä tietoa Moricin spekseistä ei tunnu löytyvän tonkimallakaan. Ei viitsis pojan mopoon hommata kaikkia syttyosia uusiksi, tulee hippasen turhan kalliiksi.
Staattori: latauskäämi: valkoinen-puna/kelta 1.0 ohm, toinen mittari näyttää 0.1 ohm. Voin mitata duunissa tarkasti. Käämien toinen pää on tähtipisteessä maissa, joten kuuluu olla n. 0.5 ohm maan ja kummankin johdon välissä.
Impulssikäämi: sini/valko-valko/puna n.330 ohm
Puolaa ei ole, moriccia ei voi mitata. Selviää lainaamalla jostain ehjää

Kiitos ja kumarrus malagutistin suuntaan. Tänään mittailin tuon staattorin tarkemmin, tuo pickupkäämi sini/valko-valko/puna resistanssi ääretön, joten vika taisi löytyä. Otetaan magneetto auki, ja katsotaan mitä värkki on syönyt.
Näissä tapaa tuo pick-up käämin hartsaus olla usein mustunut, en tiedä onko jokin mitoitusongelma. Hyvä että vika löytyi.
miksuuh22 kirjoitti:Malagutisti kirjoitti:Läpät vois tarkistaa ja samalla menee se kaasarikin. Voi olla myös m-rengas katkennut, mutta tuskin. Oliko mitä virejä?
Detsissä enoxi putki, porattu moric ja 100 suutin, välit 11-60. Toivottavasti ei ole katkennu, mäntä meinaan vaihdettu kesäkuun alussa.
Oliko vanha tulppa minkä värinen? Kurkkaa vähän pakoaukosta valon kanssa jos sattuis näkymään jotain. Väärä katkosvälys saattaa johtaa nopeastikin m-renkaan katkeamiseen, mut toivotaan että vika ei ole siinä. Suutin kuulostaa aavistuksen pieneltä jos lisäilmasolenoidi on käytössä. Kaasaria varmaan putsailisin ja samalla helppo kattoo ne läpät.
tulppa aivan musta ja karstanen. Mitä meinaat tolla väärällä katkosvälyksellä? Toi suutin juttu on vähän hauska juttu kun kaverilla täysin sama virit mutta 11-58 välit ja hänellä on 93 suutin

. Täytyy rueta puhdistelemaan kaasaria ja samalla kattoa läpät. Jos männänrengas mennyt nii motivaatio purkamiseen ja uudelleen remppaamiseen on täysin nollissa.....
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
E:tuplatki näköjään.
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 21.7.2016 6:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
miksuuh22 kirjoitti:tulppa aivan musta ja karstanen. Mitä meinaat tolla väärällä katkosvälyksellä? Toi suutin juttu on vähän hauska juttu kun kaverilla täysin sama virit mutta 11-58 välit ja hänellä on 93 suutin

. Täytyy rueta puhdistelemaan kaasaria ja samalla kattoa läpät. Jos männänrengas mennyt nii motivaatio purkamiseen ja uudelleen remppaamiseen on täysin nollissa.....
Pelkkä männänrengas laitettaessa sylinteriin, vähintään 0,25-0,3mm päiden välillä on ok. Tunnissahan tuon vaihtaa helposti.
sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?
Käynnistyykö normaalisti kun käynnistät mopon?
E:Vastailin puhelimella joten tuli kunnon monsterquotet, siivoiltu vähän

.
Viimeksi muokannut Malagutisti päivämäärä 21.7.2016 6:20, muokattu yhteensä 1 kerran
sakkepoika
- Liittynyt:
- 20.5.2016 14:48
sakkepoika kirjoitti:Mikä on detsis ku moricin ohitin ledillä ja sen jälkeen mittari nollaantui itestään ja ei näytä enään nopeutta?
Käynnistyykö normaalisti kun käynnistät mopon?[/quote][/quote] Mittari käynnistyy normaalisti kun virrat laittaa päälle.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Sitten on varmaan anturi etuhaarukassa likainen tai hajalla.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Sitten jotain järkeä noihin lainauksiin. Jos viestiä on tarpeen lainata (yleensä ei ole), on suotavaa editoida ylimääräiset sisäkkäiset lainaukset pois. Venyttävät sivua aivan turhaan.
miksuuh22
- Liittynyt:
- 2.6.2016 19:35
Malagutisti,
kannattaisko kattoo myös puola ja jänäri ennenkö alkaa läppiä ja m-renkaitten kuntoo kattoo?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista