Rotax 122 ja 123

Shatter
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.3.2009 20:58

ViestiKirjoittanut Shatter » 4.4.2011 12:57

Voisko vika olla siinä että menee tulppa liiasta öljymäärästä? ootko kokeillu puhistaa vanhaa että alkaako toimiin paremmin?
Mersumies on erimies.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 4.4.2011 15:35

Minkä värinen se tulppa ylipäätään on, väri kertoo jo paljon seoksista.
Japa.
Pyörä:
2x RS125, 2xPV, TS125r, SF2
Paikkakunta:
föglöBori
Liittynyt:
20.4.2007 14:48

ViestiKirjoittanut Japa. » 5.4.2011 16:09

Iltapäivääää.

Tuossa viimesyksynä kun lopetin ajot, niin ilmeni sellainen vika tulpanvaihdon yhteydessä, että oli todella huono lähtemään käymään. Sahata sai vaikka kuinka ja sitten kun käynnistyi niin kävi hyvin yli 2000rpm.
Käynnistettäessä muistaakseni suhautteli ja ampui putkeen. liikennevaloihin saattoi myös suhautella ja sammua.

Eli olisiko voinut johtua siitä että seos paloi imupuolella ja "suhautti putsariin"? olisiko läpät vaihtokunnossa?
Pv keulii kaasusta ja pysähtyy jarrusta.
TehoTulppa
Pyörä:
Peugeot Speedfight 2
Paikkakunta:
Sipoo/Vantaa
Liittynyt:
17.8.2006 18:28

ViestiKirjoittanut TehoTulppa » 6.4.2011 6:37

Mites jäähdytysnesteiden tyhjennys/vaihto sujuu helpoiten? entä ilmaus?
Savun hälvettyä ja palokunnan poistuttua korjaamme vian ja yritämme uudelleen!
maraaa
Pyörä:
rs -05
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.9.2010 17:08

ViestiKirjoittanut maraaa » 6.4.2011 11:32

ilmausta varten on ainaki ruuvi siinä yhessä letkussa sylinterin päällä, nostaa tankin ni pitäs näkyy. ite tyhjensin vetämäl sellassen ison putken irti ja korkki auki ni tuli nesteet pihalle iha hyvi.
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 11.4.2011 19:53

Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa kun sytytys pätkii noin 6k kierroksessa? Kiertää normaalisti siihen asti, sitten kun höllää kaasua niin kiertää taas sen yli? :s Tulppa (BR10/9EG), tulpanhattu, ja tulpanjohto vaihdettu ja ei vaikutusta.
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
pongorumbu
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
12.4.2011 9:03
Vakion ominaisuudet?

ViestiKirjoittanut pongorumbu » 12.4.2011 9:23

Onko muilla ollut VAKIO Aprilia Rs 2008 mallisessa pyörässä sellasta vikaa, että kaikilla vaihteilla ei kierrä kuin 8 tonnia, ei kulje kuin 102 mittariin ja ei jakssa pyöriä tyhjäkäyntiä kunnolla, lopulta sammuen...
Onko kyseiset asiat vikoja vaiko vain vakio räsän ominaisuuksia? Viisaimmat voisi valaista mistä aloittaisin ongelmien etsimisen?
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 12.4.2011 15:19

Vikoja
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 13.4.2011 16:14

Minkälaisia säätöjä teillä on ollut Euro3 TT-Räsissä?

Mulla on:
185 pääsuutin
D53 neula (sokka ylimmässä lovessa)
45 tyhjäkäyntisuutin
50 luisti
BR9EG, BR10EG ja BR10EIX tulpilla kokeiltu
Muuten TT, mutta sytytystä on aikaistettu kiilalla + Pipercrossin paneelifiltteri

Muuten toimii ihan hyvin, paitsi 6000rpm kohdalla meinaa röpöttää. Käyntiinlähteminen on myös vaikeaa. Minuuttien jurrauksen jälkeen lähtee käyntiin, ilman ryyppyä. Ryypyn kanssa ei lähde ollenkaan käyntiin, ja tulppa menee bensaiseksi. Talvella (-5-0C) lähti helposti käyntiin. Varmaankin pienempi tk-suutin pitäisi vaihtaa? Seosruuvin kääntely ei vaikuta kuin pienesti.
Talakkuna
Liittynyt:
3.8.2010 17:12

ViestiKirjoittanut Talakkuna » 13.4.2011 17:58

Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?
Kekoodo
Pyörä:
Aprilia RS
Liittynyt:
23.6.2009 12:19

ViestiKirjoittanut Kekoodo » 13.4.2011 18:08

Omia ulosvetäjiä tehneet!

Onko sillä keskimmäisellä ruuvilla väliä, mitenkä iso se on? Käsittääkseni sitä vain lyödään, että se magneetto irtoaa, korjatkaas väärinkäsityksen jos sellaine on.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.4.2011 13:25

Talakkuna kirjoitti:Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?


onhan niissä nelareissaki melkee poikkeuksetta märkäkytkin.
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 19.4.2011 14:40

mistä muuten tiedän minkä kokoinen mäntä tohon pitäisi laittaa? pitäisikö vanhassa männässä lukea se koko jossakin vai miten?
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re:

ViestiKirjoittanut JjyKs » 19.4.2011 15:26

Talakkuna kirjoitti:Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?


Rotaxia en omista, mutta kaikissa 2tahtivehkeissä, joissa on märkäkytkin olen tuota käyttänyt ja tyytyväinen ollut.
rattiandy
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -10 TT, Aprilia RS 125 -09 TT
Liittynyt:
21.4.2008 20:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut rattiandy » 22.4.2011 17:04

Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?