Rotax 122 ja 123

Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Andhu » 22.4.2011 19:58

Tulppa rikki
rattiandy
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -10 TT, Aprilia RS 125 -09 TT
Liittynyt:
21.4.2008 20:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut rattiandy » 22.4.2011 20:01

Tulppa on kunnossa ja on kokeiltu kahdella eri tulpalla.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 22.4.2011 22:33

rattiandy kirjoitti:Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?
Mopokokemusten perusteella hiilikuituläpät saattavat katketa aivan milloin tahansa. Myös oireet voisivat viitata hyvinkin läppien raottamiseen tai rikkinäisyyteen.
miksuh
Liittynyt:
14.11.2009 20:44
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut miksuh » 25.4.2011 12:40

Valistakaapas viisaammat nyt hölmöä ;) kysymys ois että miten tarkistettiin mäxästä että paljonko on pärrällä kaiken kaikkiaan ajettu. oon nassautellu niitä namikoita jo hyvän tovin mutta ei ymmärrä :)
Sit ois vielä toinenkin kysymys: pätkiikö porukalla pärrä ollenkaan kun on rave? itelläni pätkii siinä keskikierroksilla ikävästi. voisko olla seoksista? yläkierroksilla kyllä lähtee hyvin eikä siellä sitten pätki. Kyseessähän on siis rave1.
sako 338
Pyörä:
yamaha dt 125 r ja aprilia rs 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
8.5.2010 18:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut sako 338 » 25.4.2011 20:52

Kertokaas joku et kuinka pitkä ton cdi poksin kuuluu olla jos hyppylankaa ei oo katkaastu kun en aivan varma asiasta ole että onko omasta katkaistu se liittimen vastainen seinämä on ainakin jotain pehmoosta ainetta mutta pinta niin sileä että epäilen.

Sitte viälä kaverin puolesta kysyn et kuinka tohon 09 rx:sään laitetaan rave1 hilpeet kiinni kun ei liittimiä meinattu löytää. penkin alla oli joku yksinäinen liitin jossa oli suoja päällä.
goldfisu
Liittynyt:
8.7.2008 20:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut goldfisu » 26.4.2011 22:29

Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle :D
sako 338
Pyörä:
yamaha dt 125 r ja aprilia rs 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
8.5.2010 18:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut sako 338 » 27.4.2011 13:45

oho ton hyppy lanka asian olin käsittänyt vähä väärin se tuli hoidettua, mutta vielä kaverin rx:ään tarvittaas apuja

sitte tuli mieleen et onko kellään kokemusta tai tietoa että pelittääkö 122:sessa af1 tehari?

gold fisulle ei taida olla rajootinta ei ainakaan missään sanota.
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 27.4.2011 15:57

Ei ole rajotinta.
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
goldfisu
Liittynyt:
8.7.2008 20:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut goldfisu » 27.4.2011 21:15

goldfisu kirjoitti:Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle :D
sako 338 kirjoitti:oho ton hyppy lanka asian olin käsittänyt vähä väärin se tuli hoidettua, mutta vielä kaverin rx:ään tarvittaas apuja

sitte tuli mieleen et onko kellään kokemusta tai tietoa että pelittääkö 122:sessa af1 tehari?

gold fisulle ei taida olla rajootinta ei ainakaan missään sanota.
Tsouni- kirjoitti:Ei ole rajotinta.



Mikä ihme sitten vaivaa kun tosiaan 11000 kierroksen jälkeen loppuu kierrokset kuin seinään
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Baw33 » 27.4.2011 22:37

sako 338 kirjoitti:Sitte viälä kaverin puolesta kysyn et kuinka tohon 09 rx:sään laitetaan rave1 hilpeet kiinni kun ei liittimiä meinattu löytää. penkin alla oli joku yksinäinen liitin jossa oli suoja päällä.


Lue tietopankki.

goldfisu kirjoitti:Mikä ihme sitten vaivaa kun tosiaan 11000 kierroksen jälkeen loppuu kierrokset kuin seinään


Eipä se kauheesti tota enempää kuulukkaan kiertää.. Huono tulppa saattaa aiheutta pätkimisen ylhäällä.
sako 338
Pyörä:
yamaha dt 125 r ja aprilia rs 125
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
8.5.2010 18:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut sako 338 » 27.4.2011 23:02

eipä tainnu löytyä rx:sään on kyllä apikat kierretty pariin kertaan, mutta aina on jotain voinu jäärä huomaamatta.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 28.4.2011 11:32

Esajuppeli kirjoitti:
rattiandy kirjoitti:Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?
Mopokokemusten perusteella hiilikuituläpät saattavat katketa aivan milloin tahansa. Myös oireet voisivat viitata hyvinkin läppien raottamiseen tai rikkinäisyyteen.



Kuulostais että on leiponu kiinni, varsinkin kun ampuu käynnistäessä putkeen. Onko puristuspainetta mitattu? Villinä veikkauksena sanoisin yläpään ongelmaa, ja männänrengas poikki tai sitten leikkas kiinni vaan.
Viimeksi muokannut Sen1 päivämäärä 28.4.2011 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 28.4.2011 11:34

goldfisu kirjoitti:Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle :D



Tehokäyrä alkaa laskemaan tossa 11 tonnin kohdilla jo vakioajoituksilla, joten enempää kierroksia ei tarvitsekkaan. Vaikka ois putkena yläkiree SP jolly, ni kyllä se tehokäyrä hyvin äkkiä tipahtaa siinä 11k rpm jälkeen.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re:

ViestiKirjoittanut Sen1 » 28.4.2011 11:41

Kekoodo kirjoitti:Omia ulosvetäjiä tehneet!

Onko sillä keskimmäisellä ruuvilla väliä, mitenkä iso se on? Käsittääkseni sitä vain lyödään, että se magneetto irtoaa, korjatkaas väärinkäsityksen jos sellaine on.


Pappatunturin ulosvetäjä käy 123 rotaxiin suoraan. ;)
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JP_89 » 30.4.2011 20:38

Ei kenelläkään muuten sattuisi olemaan tarvetta Rotax 123 moottorille? Olisi semmoinen pyörimässä tallissa turhanpäiten. Projekti vähän jäissä eikä näytä etenevän niin voisi oikeastaan myydä osina veks.

Uusilla laakereilla, mitakan sylinterillä ja vertexin flat-top männällä. VHM-flat kansi. Rotax 122:en vesikansi.
Edit. myyty
Viimeksi muokannut JP_89 päivämäärä 7.5.2011 1:25, muokattu yhteensä 1 kerran