Kaasarit

Tomide
Pyörä:
Masai 150cc
Paikkakunta:
Vantaa/hakunila
Liittynyt:
11.5.2009 18:51

ViestiKirjoittanut Tomide » 25.4.2010 4:47

käänks kirjoitti:
Tomide kirjoitti:alan olemaan hieman pihalla. Eli röpöttää kiihdyttäessä n. puolikaasulla hetken ja sit lähtee ottaa kierroksia ja putki paukahtelee moottorijarrutuksessa? Olen vaihtanut pääsuutinta 102,5 -> 105 ja tk-suutinta 17,5->20, mistä mahtaa kiikastaa? Neula toisiksi laihimmalla.


Oot vaihtanu pääsuutinta isommaks vaikka röpöttää? :nörtti:


Putken pauke kuulemma meinaa että käy liian laihalla, neuvoivat yhdessä mp liikkeesä.
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 25.4.2010 14:49

Mistä sais Mikunin 28mm litteeluistiseen seosruuvin osat, ja onko hirveen hintavat? :s
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 25.4.2010 16:13

J.K.S kirjoitti:Mistä sais Mikunin 28mm litteeluistiseen seosruuvin osat, ja onko hirveen hintavat? :s


Kannattaa kysellä Nakkilan Pyörästä ja Moposta. Meinaan heidän sivuillaan lukee et ne toimitaa varaosia niiden myymiin kaasareihin ja nehän myy mikunia.

E: http://www.mpt.fi/index.php?ukey=news&blog_id=211
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 26.4.2010 17:14

power upp kirjoitti:
J.K.S kirjoitti:Mistä sais Mikunin 28mm litteeluistiseen seosruuvin osat, ja onko hirveen hintavat? :s


Kannattaa kysellä Nakkilan Pyörästä ja Moposta. Meinaan heidän sivuillaan lukee et ne toimitaa varaosia niiden myymiin kaasareihin ja nehän myy mikunia.

E: http://www.mpt.fi/index.php?ukey=news&blog_id=211

Ooke, minä kiitän :)
zuhari1
Pyörä:
KeMeXi
Liittynyt:
5.4.2006 19:11

ViestiKirjoittanut zuhari1 » 27.4.2010 20:43

Pientä vinkki tuohon kaasarin säätämiseen kaipaisi tai siis varmistusta.

Eli kyseessä on 32mm Mikuni TM, normaali pyöreä kaasutin.

Olen koittanut kyseistä kaasaria saada säätöihin Kawasakissa, mikä ei tietenkään meinaa onnistua.

Mietin että ryyppy olisi päällä, edes hieman ja sen takia ei toimisi, joten otin ryypynvaijerin päästä kaasuttimen puolelta pois sen "holkin" vaijerista, joka liikkuu kun ryyppyvaijeria vetää. Eli nyt se on täysin pohjassa siellä "kammiossaan" ja silloin ryyppy on varmasti täysin pois päältä? Onko asia näin?
Myydään: Aprilia MX osia. Takahaarukka+jousi, täydelliset sähköt. Yms
Murgo
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
11.11.2006 17:46

ViestiKirjoittanut Murgo » 30.4.2010 0:05

Eihän kaasareissa ole oikeasti mitään eroa 2- ja 4-tahtisten välillä jos kummassakaan ei ole kiihdytyspumppua?
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03

ViestiKirjoittanut Juustus » 30.4.2010 7:55

Juustus kirjoitti:Nyt se saatana temput teki, kun se ei enää käyntiin lähde.

Elikkäs perjantai-iltana rullailin kaverille, pyörä toimi ihan normaalisti. Sitten aamulla olin lähdössä kotia, mutta mäksän perhana ei meinannut käynnistyä sitten millään. Parikin kertaa kun se hörähti käyntiin, oli pyörää pakko käytettää ryypyllä sekä kaasulla, että se pysyi käynnissä. Pääsin jo ajamaan noin kymmenen metriä, mutta pysähtyessä sammui heti. Siinä kaverin kanssa poljettiin ja teki taas sitä samaa että hörähti ja bensat heitti putkeen ja sammui.

Kaveri heitti sitten kotiin ja nukuin siinä kolme tuntia. Käppäilin takaisin sitten kaverin pihaan ja mäksäpä lähti tulille varmaan 4-5:stä polkaisusta ja alkoi käymään ilman nikotteluja tai oireita. Sen päivän toimi taas ilman ongelmia, mitä nyt kaupungin läpi suhasin pari kertaa, paitsi että tankilla heitteli bensaa taas putkeen parin polkaisun aikana, ennen kuin lähti käymään. Sunnuntain pyörä seisoi, kunnes nyt tänään maanantaina olin aamulla lähdössä käymään kaupungilla. Ensimmäisissä valoissa pyörä sammui heti pysähdyttyäni ja toisissa valoissa myös. Lopulta se sitten sammahti keskustaan ja käynnistäessä lupasi vain nihkeästi ja heitteli bensaa putkeen. Rullasin sen sitten kotiin ja iltapäivällä kävin pyörän kimppuun. Vaihdoin uuden Denson iridium-tulpan vanhan huonoksi menneen tilalle, pesin ja öljysin putsarin ja vääntelin ilmaruuvin suunnilleen tehtaan täystehoasetuksiin.

Arvelin jo että näillä ongelma ratkeasi, kun edellinen omistaja asunut maalla ja mm. putsari ja tulppa oli täynnä paskaa. Käyntiin se lähti, ja kaveri veti korttelin ympäri, mutta nykivästi toimi, eikä jaksanut vetää piikille bensansyötön katkeillessa jatkuvasti tyyliin "boo-boo-moo-moo", pyörän kulkiessa hölkkävauhtia.

Joten missä oireista päätellen vika piilisi? Itse olen kaasarin tukoksen kannalla ottaen huomioon edellisen ajoympäristön missä vanha omistaja on ajellut ja on-off toiminnan jolloin kone on aina käynyt normaalisti. Hirveä romaani, mutta koittakaa saada selvää.


Laitoin tämän tarinan myös tänne. Avasin kaasarin ja pääsuuttimesta ja jostain toisesta suuttimesta löytyi paskaa, eli olivat osittain tukossa. Kannattaisiko vielä katsoa jotain tuosta kaasarista ennen kuin heittää kiinni?
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 30.4.2010 8:33

Mihin päin säädän neulaa jos käy keskikierroksilla hieman laihalla?
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 30.4.2010 12:37

Murgo kirjoitti:Eihän kaasareissa ole oikeasti mitään eroa 2- ja 4-tahtisten välillä jos kummassakaan ei ole kiihdytyspumppua?


riippuu vähän jos 2-teessä on tuore voitelu niin öljyä tulee kaasuttimeen eri reittiä kuin bensa muutenhan ne on periaatteeltaan samoja
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut power upp » 30.4.2010 12:39

jerbona kirjoitti:Mihin päin säädän neulaa jos käy keskikierroksilla hieman laihalla?


rikkaat asuu ylhäällä köyhät alhaalla :D eli siis ylöspäin
tsdt
Pyörä:
sm125-10 (myynnissä rempattuna)
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.4.2009 20:29

ViestiKirjoittanut tsdt » 30.4.2010 14:34

Mistä sais tilattua nopeasti kirjeellä Dellorton 6mm suuttimia? Kotipaikkakunnalta ei löytyny tarpeeksi isoja (170, 175, 180).
MYYNNISSÄ Husqvarna SM 125 KONEREMPATTUNA
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 30.4.2010 22:06

VITTUSAATANA

Menee hermo tohon näsärin kaasariin. Oon sillon tällön talven aikana koittanu selvittää vikaa joka pysäytti ajokauden syksyllä, eli kaasarin vuoto.

Eli, muutaman sekunnin jälkee bensahanan avauksesta kaasarin pojassa olevasta ylivuotonipasta alkaa tulla kunnolla bensaa. Onko nyt sit kyseessä liian korkea bansan pinta? Miten säätö onnistuu?

Kaasariin on vaihdettu uusi neulaventtiili, muuta vaikutusta ei ollu. Kaikenkukkuraksi menin paskomaan kohossa olevat metallihäkkyrän, eli uutta pitää tilata.

Apuja pliis :itku: :itku: :itku:
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 30.4.2010 23:16

Bensa pinta liian korkeella ja säätö tapahtuu kääntämällä ylöspäin sitä metallia mikä pitää neualan kohossa kiinni
Razerno
Pyörä:
Honda NSR -98
Paikkakunta:
Raisi0
Liittynyt:
8.7.2007 23:25

ViestiKirjoittanut Razerno » 30.4.2010 23:31

Tätä juurikin olin yrittänyt tehdä, tuloksetta :s kunnes se metalli halkes..
niiin tai sitte yhdistät kyykyn tehon,customin väännön,moton hauskuuden ja ostat kilosen itävaltalaisen ja piirrät mustaa raitaa perässäs auringonlaskuun ;)
kas1
Pyörä:
Gas Gas ec 50 Rookie -06
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.7.2006 21:00

ViestiKirjoittanut kas1 » 1.5.2010 14:57

Mitkä suuttimet käy dellorton phbe 34mm? :eek:
http://www.motot.net/galleria/kayttaja43343