Yamaha DT viritys/tekniikka

MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 28.2.2013 12:33

Joo ajattelin itse jotain 13/47 välejä, ehkä jopa 12/47. Itelle se kiihtyminen ja vääntö on tärkeämpää ku se huippunopeus, ihan vaan sen takia että mopot jää ongelmitta ja keula nousee asfaltista :D. Ja kun 130 km/h ajetaan niin on aina riski että virkavalta näkee tai jotain muuta ei niin kivaa tapahtuu.. :roll:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 28.2.2013 12:48

Sellasta on-off kaasukahvaa en vielä olekkaan nähny :eek:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 28.2.2013 16:36

MlETTINEN kirjoitti:Joo ajattelin itse jotain 13/47 välejä, ehkä jopa 12/47. Itelle se kiihtyminen ja vääntö on tärkeämpää ku se huippunopeus, ihan vaan sen takia että mopot jää ongelmitta ja keula nousee asfaltista :D. Ja kun 130 km/h ajetaan niin on aina riski että virkavalta näkee tai jotain muuta ei niin kivaa tapahtuu.. :roll:

No ei tuo kyllä kovin helposti hyydy pitemmilläkään väleillä, turhan lyhkäsillä välityksillä kiihtyy jopa huonommin kun joutuu vaihteita ropaamaan kokoajan. Jos ajat yhtään matka-ajoa yli 60kmh rajotuksella nii lyhyet välit on huonot kun joutuu ajanaan tehopiikillä. Mulla ainakin dt nosta keulaan ykköseltä kun vaan "pumppaa" sen ylös. Eli tökkää etuiskarit alas ja sitten nykäsee kaasulla hytin pystyyn. Muilla vaihteilla nousee helmpommin kytkimellä. Mutta tosiaan jos vaan taajamassa ajelet niin varmaan nuo välit on hyvät :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Ras3
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
29.7.2009 20:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ras3 » 28.2.2013 18:02

Tuolla www.dirtbikexpress.co.uk on vaa aika suolaset postimaksut suomeen, 30 puntaa...


Itellä on ollu 13-48 välit ja on ihan sopivat kaupunkii ja pienemmille matkoille.
MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 28.2.2013 18:28

Mitä ite katoin niin 12€ ois Suomeen toimitukset... :|
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 28.2.2013 20:11

....
Viimeksi muokannut EDU96E päivämäärä 2.3.2013 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 28.2.2013 20:20

On joo mielenkiintonen juttu... Itellä teki jotain samantyylistä sillon aikonaan, mutten yhtään muista millä se korjaantu... Tarkista pensapinta ja säädä kohilleen, haynesista löyty siihenkin ohjeet!
Papu44
Liittynyt:
12.7.2010 0:55
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Papu44 » 28.2.2013 23:10

-
Viimeksi muokannut Papu44 päivämäärä 1.3.2013 22:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Ras3
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
29.7.2009 20:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ras3 » 28.2.2013 23:34

MlETTINEN kirjoitti:Mitä ite katoin niin 12€ ois Suomeen toimitukset... :|


Joo riippuukin painosta nuo postit, jos pelkät rattaat ostas nii olis 12puntaa, mut ketkujenkaa 30 :/
MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 1.3.2013 10:41

Ok, mutta ite tilaan varmaa vain ketjut tuolta.
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 1.3.2013 19:59

Itsellä on dt 125x ja meinasin ostaa isomman kaasuttimen ja mietin kumpi olisi parempi 32mm vai 34mm? sekä kumpi imukaula on helpompi modata cr vai yz? :D
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 1.3.2013 20:34

jud33 kirjoitti:Itsellä on dt 125x ja meinasin ostaa isomman kaasuttimen ja mietin kumpi olisi parempi 32mm vai 34mm? sekä kumpi imukaula on helpompi modata cr vai yz? :D

Osta se 32mm jos vakiopytylle ostat, itellä on YZ:tan imukaula kiinni, vuosimallia 1979, vanha ku perkele mutta helppo oli modata. :D
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 1.3.2013 21:37

jud33 kirjoitti:Itsellä on dt 125x ja meinasin ostaa isomman kaasuttimen ja mietin kumpi olisi parempi 32mm vai 34mm? sekä kumpi imukaula on helpompi modata cr vai yz? :D

alkuperäisestäkin imukaulasta helppo suurentaa vaikka 34:llekkin ;)
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 2.3.2013 13:29

En oikee innostu ajatuksesta mennä modaamaa vakio imukaulaa ellei sitten osta toista jonka voi modaa :) ja minkä merkkine kaasutin olisi hyvä ku olen miettiny mikuni tm 34mm?
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 2.3.2013 13:54

jos ostais sen 32mm kaasarin niin tarviiko tuorevoitelulle tehä jotai? :D