Spedelinko
- Liittynyt:
- 27.3.2010 15:05
Hoi! Ostin tuossa muutama viikko siiten Peugeot Speedfight 2 -07 vuosimallisen skootterin. Nyt olen muutamalla ajokerralla törmännyt sellaiseen vikaan, että skootteri ei meinaa vastata kaasuun oikein. Yhden kerran jo hyytyi tien varteen, mutta lähti heti käyntiin. Ongelma ilmenee minusta, kun kaasun ottaa pois kokonaan ja sitten kun yrittää kaasuttaa uudestaan, niin joskus pitää herätellä 2-10 sekunttia.
Onko vikana tuo automaattiryyppy? Tilasin sellaisen jo ebaystä hintaan 8e varmuuden vuoksi..
Ghostly.K
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Rovaniemi
- Liittynyt:
- 12.8.2012 14:48
Itte viimekesänä purin tollasen värkin ja voin sanoa, että huhhuh. Kuitenkin vastaavaa vikaa oli, ettei halunnut oikein käynnistyä, mutta kun käynnisty ni kävi kuitenki. Bensatankista sihdin puhdistin ja homma bueno!
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Spedelinko
- Liittynyt:
- 27.3.2010 15:05
Spedelinko kirjoitti:Hoi! Ostin tuossa muutama viikko siiten Peugeot Speedfight 2 -07 vuosimallisen skootterin. Nyt olen muutamalla ajokerralla törmännyt sellaiseen vikaan, että skootteri ei meinaa vastata kaasuun oikein. Yhden kerran jo hyytyi tien varteen, mutta lähti heti käyntiin. Ongelma ilmenee minusta, kun kaasun ottaa pois kokonaan ja sitten kun yrittää kaasuttaa uudestaan, niin joskus pitää herätellä 2-10 sekunttia.
Onko vikana tuo automaattiryyppy? Tilasin sellaisen jo ebaystä hintaan 8e varmuuden vuoksi..
Vastaanpa tähän kysymykseen itse, kun niin hiljaista täällä nykyään

Eli vika oli siis tuossa automaattiryypyssä. Eipä ollut sen isompi, eikä kalliimpi homma. Kiitos!
PROAK99
- Liittynyt:
- 6.6.2014 22:24
Mikä on vikana peugeot xps 2010? Tyhjä vakioputki 110 suutin ja neula toisiks rikkaimmalla ja porattu EFI. 105 suuttimella ei saanu tyhjäkäyntiä mutta onko se 110 liian suuri?Ja ongelmana täyskaasulla ahdistaa ja ylämäkeen pätkäsee aina välillä ja jäähärit kuumenee kiehumispisteeseen. Voino syy olla että neula liian rikkaalla ja toisiks laihimmalla teki samaa kun nyt.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Pääsuutin vaikuttaa vaan lähinnä täyskaasulla ja neula puolikaasulla, eli tyhjäkäynnin seosta muutetaan tyhjäkäyntiruuvilla ja -suuttimella.
PROAK99
- Liittynyt:
- 6.6.2014 22:24
jawa123 kirjoitti:Pääsuutin vaikuttaa vaan lähinnä täyskaasulla ja neula puolikaasulla, eli tyhjäkäynnin seosta muutetaan tyhjäkäyntiruuvilla ja -suuttimella.
pösö toimi ensin 105 suuttimella mutta tyhjäkäyntiä ei ollu ollenkaa ja sitte yks kaunis päivä alamäessä täyskaasulla se stumppas ja sen jälkee alko kierrokset leijaamaan ja vaihoin 110 suuttimen ja laitoin neulan keskelle nii toimi vähän aikaa kun unelma mutta sitte pasko tulpan ja nyt oon ajellu neula ihan alhaalla mutta ei kiihdy alamäkeen
Petsku25
- Liittynyt:
- 3.12.2014 15:55
PROAK99
- Liittynyt:
- 6.6.2014 22:24
PROAK99 kirjoitti:Mikä on vikana peugeot xps 2010? Tyhjä vakioputki 110 suutin ja neula toisiks rikkaimmalla ja porattu EFI. 105 suuttimella ei saanu tyhjäkäyntiä mutta onko se 110 liian suuri?Ja ongelmana täyskaasulla ahdistaa ja ylämäkeen pätkäsee aina välillä ja jäähärit kuumenee kiehumispisteeseen. Voino syy olla että neula liian rikkaalla ja toisiks laihimmalla teki samaa kun nyt.

Nyt laitoin neulan 2. Ylimpään loveen ja toimi hyvin kunnes lämpeni ja sen jälkeen ei enää lähteny käyntiin Joten missä vika?
juhmuli
- Liittynyt:
- 13.5.2015 13:28
Heipä hei!
Osaisikohan joku täälllä auttaa yamaha Dt 50cc 06vm kanssa. vikana on se että mopo pätkii, mutta aina alussa lähtee hyvin ja antaa kieroksia. mopossa on ýasunin putki ja athenan 50cc pytty ja 105mm suutin ja neula vakioasenossa. tulppa, tulpanhattu, tulpanhatunjohto,cdi ja liitokset on katottu ja kaasari myös. ( tuorevoitelu ei oo käytössä
helipkz81
- Liittynyt:
- 19.6.2014 19:47
Osaisko joku kertoo mikä vikana. Elikkäs kyseessä perus Yamaha dt 50 2009 vuosimallin. Ihan tavallisesti ajoin kunnes yhtäkkiä rupes pätkimään ja noin 50m päähän pääsin kunnes sammu. Sen jälkeen ei anna kipinää. Virtaa tulee jännitteen säätimelle mutta ei ilmeisesti puolalle. Voisiko vika olla johdoissa vai puolassa?
juhmuli
- Liittynyt:
- 13.5.2015 13:28
Mistä johtuu ku dt puskee änkän päästä pensan ja öljyn seosta.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Saa niin paljon öljyä ettei kykene polttamaan kaikkea vaan sylkee palamattomat pois. Ennemmin ominaisuus kuin vika.
suosittelisin laittamaan saman kysymyksen kerralla vain yhteen topicciin
juhmuli
- Liittynyt:
- 13.5.2015 13:28
mut tuorevoitelu ei oo käytössö niin tankissa on ihan oikia määrä öljyä pensan seassa.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Eipä oikeen ole muuta mahdollisuutta, kuin ettei kaikki öljy kykene palamaan. 2% on aika lailla oikea seos ja jos silläkin sylkee öljyä niin ei sille oikeen mitään voi.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Bensan ja öljyn seos viittaa siihen, että kaikki seos ei pala. Tämä voi johtua joko sytytysongelmasta tai liian rikkaalla käymisestä (esim. liian isojen suuttimien tai likaisen putsarin takia).
Oletko varma että neste on bensaa? Moottorin pakokaasuissa on runsaasti mm. vettä, jota syntyy hiilivedyn, kuten bensiinin palaessa. Normaalisti bensiiniä ei pitäisi kovinkaan paljon olla pakokaasuissa.
Öljyn sylkeminen on 2-tahtikoneessa taas täysin normaali ilmiö, ja se johtuu siitä että kaikki öljy ei yksinkertaisesti pala. Sopiva seos on 2,5%, ja silläkin sylkemistä esiintyy. Kuitenkaan esim. kammiovaimentimessa (kuten Derbin vakioänkkä) tätä ei näy tapahtuvan, koska kaasujen mukana kulkeutuva öljy jää vaimentimen sisään ja palaa sieltä aikanaan pois.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista