No jos kaikki aukot natsaa ja putki pelää viellä tällä kombinaatiolla yhteen ja vielläpä moottorin imupuoli hönkii soppaa näille tarpeeksi, niin joo. Kuitenkin muistetaan että ne piikit monesti antaa todellisuudessa 8-10 kW ja ratastus on mitoitettu moottoritie nopeuksille. Elikkä 200m suoralla mopolla on viellä toivoa. Varttimaililla ei enää niinkään.
Jos nyt verrataan omaa derbitintä jossa pytylle annettu vain kevyt sipaisu niin "saavutuksina":
- Vakio duke jättää 200m pärrän mitalla. Mennen kokoajan edellä
- Ruisku CBR pääsee ohi ~100m jälkeen
- Yzf + 55 kg kaveri takapenkillä tuli ohi vauhdissa 77 km/h. ~250m jälkeen.
Derbittimessä siis aavikkovälit, turbokitti ja imupuoli uusittuna. Henkinen voitto minulle
Hyvin kun on tiedossa miten pakoaukon viilaus tuo tehoa niin vähintäänkin tuo CBR pitäisi jäädä 200m matkalla taakse kun asteet heivaa 185->198.
Kohtapuolin saan näppeihini viilausaihioksi derbittimen valurautaisen vakiopytyn. Se olisi tarkoitus viilata pitkän kaavan mukaan ja tehoa haetaan sen 15hp sille mitoitetun putken kanssa. Siitä lisää myöhemmin tässä topicissa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista -
Putkea väsäämässä?