Viilaustopic

vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut vizu » 16.7.2013 20:29

Juunish kirjoitti:Uuden Rabasan etuna sanoisin olevan erityisesti nicasil-pinnoite, uskon että saa Rabasasta enemmän tehoa irti ;) Tämä oli pointti ! :)

Ite sanoisin niclasil pinnoitteen olevan miinusta. Kerran, ku leipasee nii eipä siitä saa enää toimivaa ellei putkita/pinnoita uudellee. Onha siinä "vm rabasassakin" pinnotettu vakio pytty.
Sanoisin, että kummastaki saa revittyä yhtä paljon tehoa irti osaavan käsissä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.7.2013 22:00

99,99% suomen viilauksista on ihan sama tehoja ajatellen onko se pytty valurautaa vai nikasil.
peksiman
Liittynyt:
18.4.2013 17:02
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut peksiman » 17.7.2013 17:27

Täytyykö aina pakoaukon viilauksen jälkeen suurentaa suutinkokoa?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.7.2013 21:24

Pitää säätää kaasari uudelleen, tarkotti se sitten suutinkoon isontamista tai ei
nkkstk
Pyörä:
Peugeot XPS (R) -06
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
19.5.2012 21:17
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut nkkstk » 19.7.2013 14:50

Milläs kannattaisi ruveta munarallin valurautaista vakiopyttyä viilaamaan? Kelpaako moottorisahan teräviila porakoneeseen laitettuna?

Paljonko myös kannattaisi laittaa pakoaukolle asteita, kun nyt se on noin 175 asteinen?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.7.2013 15:12

Noilla vehkeillä kannattaa jättää välistä. Jos nyt kuitenkin innostut värkkäämään sahanviilalla niin pakoajoitus aluksi 190 asteeseen ja aukolle leveyttä joku 60-65% josta sitten lähdet muokkaamaan omien tuntemuksien mukaan.
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Vegemon » 21.7.2013 5:23

Mieluiten vingulla alat ottamaan sitä siivua pois.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 22.7.2013 21:41

Milläs kannattaisi ruveta munarallin valurautaista vakiopyttyä viilaamaan? Kelpaako moottorisahan teräviila porakoneeseen laitettuna?
Eli toimi hyvin. SIllä teräviilalla kun on tarkotettu tekevän sellasta edes-takasin- jyystöä, eikä pyörivää liikettä. Joskus laiskuudessani totakin koitin.
hoksukoo
Liittynyt:
11.12.2012 9:20
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut hoksukoo » 27.8.2013 0:51

Ajattelin ruveta viilaamaan 75cc tpr:rää olisiko hyviä ideoita kuinka paljon kannattaa?
ja kantta laskea että olisiko siihenkin jotain suosittelua?

tässä osat:
Doppler ER1 Kampura
Metrakit hiilikuitukytkinlevyt ja metran jäykemmät kytkinjouset
75cc TPR
isompi imukaula
tällähetkellä 19mm kaasari (24mm PWK tulossa)
putkena metrakit prorace 70cc
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.8.2013 10:52

Tuolla tietopohjalla ei kannata muutaku leikkiä bolttisosien kanssa! Jos oikeasti kiinnostaa niin tiittanen olis semmonen hyvä perusteos, joka antaa edes jonkinasteiset perusteet.
R3gou
Pyörä:
Honda Monkey 50
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
31.7.2012 20:13
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut R3gou » 4.9.2013 19:55

Tuommosen pytyn tilasin viikonloppuna ja varmaankin huomenna tulee perille.
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-t ... a5020.html
Tuoteselosteessa lukee että pakoaukon asteet olisi 175, vähän voisi mielestäni olla korkeampi, enox toimii putkena ,joten suunnilleen siihen 11 500rpm - 12000 paikkeille olisi mielestäni hyvä, en aio viilata huuhteluita, ei ole työkaluja saati sitten kokemusta siihen, mutta kysymys kuuluu: minkälaista astelukua pidätte sopivana?
Haluaisin hieman repäisevän piikin, en pelkkää vääntöä.
Varmaankin aika lailla 190? Monta milliä ylöspäin pitäis ottaa?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.9.2013 22:46

Noita ohjelmiahan löytyy millä saat kyllä laskettua kaiken mahollisen tarvittavan, vaikee sitä on kenenkää hatusta heittää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 5.9.2013 16:54

Ja jos ennen viilailuja vaikka kartottaa sen että mitkä ne aukioloasteet paolla ja huuhteluilla oikeasti on..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
jamppa123
Pyörä:
Derbi X-Race sm -06
Liittynyt:
2.7.2010 14:24
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut jamppa123 » 23.9.2013 23:25

kuka tietäs kuka viilais kajaanin alueella pyttyjä ja kansia?
ei riemulla rajaa, kun Derbillä kumi palaa
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 24.9.2013 17:56

R3gou kirjoitti:suunnilleen siihen 11 500rpm - 12000 paikkeille olisi mielestäni hyvä, en aio viilata huuhteluita, ei ole työkaluja saati sitten kokemusta siihen
Komppaan Sellyoursoulia. Toinen juttu on, että vaikka en tunne kyseistä sylinteriä enkä sen ominaisuuksia, niin siinä ei välttämättä hengityskyky riitä alkuunkaan 11,5-12 krpm saakka. Tällöin lopputulos saattaa olla pakoaukon summittaisen korotuksella ja/tai suurennuksella aika murheellinen ts. koneesta ei löydy puhtia millään kierroksilla. Kokeilemalla se tietysti selviää ja jos tulee susi, niin uutta pyttyä tilaukseen tai "korjaavaa" viilaamista. Joka onkin sitten usein suurin piirtein yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen pieremällä.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista