Tuollainen skootterin pytty tuli bongattua netistä. Onko kellään tietoa miten pelittää tuollainen pakoaukoratkaisu?
Itse voisin spekuloida juurikin sellasta että nuo rivat vaan lämpenee paljon tuolla. 2-osasessakin pakoaukossa se väliripa on molemmista päistä kiinni, jollon lämmölle on johtumis alaa enemmän, ja matkaa vähemmän. Tossa se ripa vaan törröttää tuolla, jollon se lämmönjohtumisala jää pienemmäksi, ja lämmöltä on pitempi matka johtua tuolta päästä tuonne alas.
Virtauksiinkaan tollanen tuskin vaikuttaa mitenkään loistavasti, mitäköhän hyötyä tolla koitetaan saavuttaa normaaliin 3-osaseen pakoaukkoon verrattuna?
onks toi dremel "professional" (motonetissä ~50e) minkälainen? onks mitään kokemuksia kellään?
ainakin kierroksia riittää (yli 30.000rpm), eikä paineiden kanssa tule ongelmaa, kuten nykyisen bilteman kopiodremelin kanssa on (pystyy ehkä ½ minuuttia vinguttamaan ja paineet on pudonnut ~8 bar -> alle 1 bar).
Mulla on tollanen Dremeli. Uutena siitä oli ilmeisesti toinen hiili jotenkin hajonnut (toimi vajailla tehoilla ennen kun sippas kokonaan, vein takuuseen ja sen jälkeen toiminut paremmin kuin koskaan). Tosta syystä itekkin ehkä tällä palstalla joskus haukkunut tota ton koneen tehoa huonoksi kun en tiennyt että mun kone oli jotenkin rikki kun ei ollut vertailupohjaa, huollon jälkeen toiminut loistavasti ja tehoa kyllä löytyy kun täysillä vetää!
onks mistään esim. leikkuunesteestä (tms.) hyötyä jos viilailee sylintereitä? tiedän kyllä et se pitää lämmöt kurissa ja vähentää kitkaa, mutta kannattaako sellaiseen sijoittaa, ihan näin "autotallivirittäjänä"?
Alumiini ainakin tarttee nesteen. Muuten menee terä tukkoon. Säästää noi nesteet muutenkin noita työkaluja.
vähän OT:na kysyn vielä, että kannattaako ostaa esim. motonetin hoonaustyökalu vai viedä sylinteri hoonattavaksi paikalliseen mp-liikkeeseen??
Varmaan riippuu mimmosista pytyistä puhutaan. Sitä monen sadan tehopyttyä ei varmaanakaan kannata itse lähteä hoonaamaan, jotkut PV:n p+ pytyt nyt voi itekkin varmaan vetää kun eivät mitään kovin kalliita ole.
Hoonihan tarttisi olla kiintohooni pitkillä kivillä. Eli siis sellasilla ettei hoonia tarttisi viedä ylös-alas suunnassa aukkojen yli. Pallohoonit ei varmaankaan 2t pytyssä toimi oikeen hyvin, kun ei niitä mihinkään nelitahtipyttyynkään monet suosittele. Voi mennä helposti pytty soikeeksi tollasella huhu-kuulopuheitten mukaan. Jostain jarrusylinterihoonista voisi saada tehtyä tollasen kunhan vaan laittaisi pitkät kivet siihen.
ei kuitenkaan yhtään kokemusta hoonaamisesta, mut kuulostaa melko yksinkertaiselta.
Eihän siinä oikeen muuta kun 45 asteen kulmaan pyritään se hoonausjälki saamaan. Johonkin porakoneeseen se hooni kiinni ja hitaat kierrokset. Sitten vaan ylös-alas liikettä, ja välillä kattoen että onko pinta hyvä vai pitääkö ottaa lisää. Mahdollisimman vähänhän siitä pinnasta pyritään hoonaamaan pois. Itelle on vanhat ukot suositelleet sinolia hiontanesteeksi tohon hommaan, ja on ihan hyvin toiminut mitä nyt jarrusylintereitä ja auton sylintereitä olen itse hoonaillut.