Minusta olisi hyvä, että mopoilijat itse tekisi jotain edes sen rahan eteen, vaikka pihatöitä säännöllisesti, että vanhemmat maksaa. Jotain, mitä voidaan sanoa työksi. Itse olen ollut tienaamassa jo seeittemänvuotiaasta asti, ja itsehän se ostettiin. 1 800€ piti maksaa, mutta älyän nyt, että ei sitä kannata särkeä. Tilanne toisin, jos vanhemmat olis maksanu kaiken, mopon, kortin, kypärän ja muut varusteet? -Ei, itsehän ne. Mopoilu tähän mennessä maksanu noin 2 000€
Tämän päivän mopoilijat vain kysyy (Ja kysyy, pikemminkin käskevät) vanhempiaan, että ostetaan toi mopo, ei aja sisäänajoa ja leikkaa. Isi maksaa.

Tilanne toisin, jos itse maksaisit?
Toki minä joudun lainaamaan vanhemmiltani rahaa, hyvin harvoin tosin. Mutta kaiken maksan aina takaisin. Eikös tämä ole se periaate myös pankissa?

Moni luulee ymmärtävänsä rahan arvon. -Ei, en sano sillä, että minäkään sitä täysin ymmärrän, mutta eurokin on rahaa. Bensa on kallista, vaikka hinta on 1.60€/litralta. Suhteessa takavuosiin. Kaikki on suhteutettua.

Voisin sanoa esimerkin, että tuo ajotakkini maksaa uutena loppuun 260€, sain sen 50. euroon, melko käyttämätön ja täysin kaatumaton. Eikö se ole silloin halpa?
Ylempään; Totta. Kun ei ole rahaa ostaa itse, niin eikös vanhemmilla ole se päätäntävalta loppujen lopuksi, että minne ne sen rahan kuluttaa. Mutta PV on kestävä mopo, älä sitä unohda.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.