
CRhonkkeli kirjoitti::lol:
Minkälainen tekniikka noihin vertexin mäntiin on laittaa tuo lukkorengas/sokka kiinni?
Mäntähän on siis tuo 300 exc mäntä.
Meinaan oli aivan helevetinmoinen kamppailu saada se toinen lukkorengas paikalleen, kun mäntää vaihdoin pyörään joku aika sitten. Kumpikin oli vit-tumainen laittaa ja etenkin tämä toinen, kun mäntä oli jo veivissä kiinni.![]()
![]()
Käytin yhtä pientä talttapäämeisseliä hommaan. Joko se rengas pomppas pois tai sitten sitä ei kertakaikkiaan saanut sinne vääntymään.
FMF kirjoitti:quote]
Eikös kärkipihdeillä olis parempi? Ite oon niillä saanu laitettua aivan kertakaikkisen helposti. Ellei vertexissä oo sit joku poikkeava ratkaisu tuon renkaan osalta.
CRhonkkeli kirjoitti:FMF kirjoitti:quote]
Eikös kärkipihdeillä olis parempi? Ite oon niillä saanu laitettua aivan kertakaikkisen helposti. Ellei vertexissä oo sit joku poikkeava ratkaisu tuon renkaan osalta.
Olin kattelevinani, että tuo vertexin ktm ja husabergin 300-mäntä on vähän erilainen kuin esim. mitä se tekee noihin japsien puolikkaisiin. Ja erilainen justiinsa tuon lukkorenkaan kiinnityksen osalta..
Meikäläisellä jäi siihen männän kylkeen, männäntapin reiän reunalle vähän jälkiä, kun vääntelin ruuvarilla sitä vasten. Hioin ne särmät vaan pois sitten..
Löysin joltain jenkkisivuilta kans juttua, että on järkiään veemäinen laitettava tuohon vertexin 300 ne renkaat... Jostain työkalusta siellä oli puhetta, joka helpottais hommaa..