Kierrosluvun rajoittimet #2

Evo3
Liittynyt:
2.12.2007 13:56
kondensaattori rajoiti

ViestiKirjoittanut Evo3 » 17.10.2009 12:11

Eli olen aikeis tehä tollasen kondensaattori rajottimen.
http://www.motot.net/wiki/Kuva:Konkkarajotin.jpg

Ja nyt aloin mietti ihan maalais järjel ni tää heppu ketä ton on piirtäny ni on kyl piirtäny ton väärin mun mielestä, koska minusta tuo kytkin ei auta yhtään mitää jos se laitetaa kondensaattorin jälkeen.
Eli eiks toi kytkin kandeis laitta ennen tätä kondensaattorii ni se vois ehkä toimiakki?
En varma ole onko väärin mutta kysynpä nyt vaan.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.10.2009 19:37

Tottakai kytkin auttaa, se katkaisee virtapiirin. Sähkö ei kulje johdossa ollenkaan jollei sillä ole paikkaa mihin mennä (runko, tai miinusnapa akussa).
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 17.10.2009 20:31

Laittakaas pöljälle ohjeet Phot-econ asennukseen..
Joku johto impulssikäämille, mutta miten ja minne sinne, sieltä tulevaan johtoon kiinni, vai hä?
Pitääkös cdi:tä kopeloida? Mistä virta?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
anssa
Liittynyt:
21.10.2009 16:36
KEEWAY

ViestiKirjoittanut anssa » 21.10.2009 16:45

mis on keeway f-actissa rajotin ku otin prika pois nii kulki hikisee alamäkee 59km/h
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 21.10.2009 20:57

anssa kirjoitti:mis on keeway f-actissa rajotin ku otin prika pois nii kulki hikisee alamäkee 59km/h

Keewayn vari on niin perseestä, että et pääse edes teharilla yli 65.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 24.10.2009 22:38

Olisiko ideaa korvata rajoittimen kytkin tälläisellä?
Ilman avainta ei saisi rajoitinta pois jne. Siinähän poliisit etsii normikytkintä. :lol:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.10.2009 22:47

Periaatteessa kyllä, koska tällainen konkkarajoitin (ja mikä tahansa muukin) on laillinen jollei sitä ole mahdollista ottaa ajossa pois.

Sanot sitten vaikka että avaimet ovat isällä, mopo on myös (esimerkiksi) mikroautoradalla ajelua varten..
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 27.10.2009 17:48

http://sparewheel.net/?p=p_info&i=1129 Asensin paripäivää sitten tommosen skootteriin, ja tonhan pitäisi olla 16-asentoinen, mutta mulla on tavallaan vaan 2 toimivaa vaihtoehtoa, 25km/h ja 55km/h, pienemmällä pykälällä ei jaksa lähteä liikkeelle ja seuraava isompi on sama kuin rajoittamaton. Niin mikä neuvoksi, että sais sen nopeuden rajoitettua ihan siihen 45 kieppeille?

Jos laitan löysemmät kytkinjouset, niin vaikuttaako se mihenkään muuhun kuin, että jaksaa lähteä pienemmälläkin pykälällä?
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 27.10.2009 17:50

Mulle on myös tulossa tuo, pätkiikö paljonki?
Amispoppi!
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 27.10.2009 18:01

Larppari kirjoitti:http://sparewheel.net/?p=p_info&i=1129 Asensin paripäivää sitten tommosen skootteriin, ja tonhan pitäisi olla 16-asentoinen, mutta mulla on tavallaan vaan 2 toimivaa vaihtoehtoa, 25km/h ja 55km/h, pienemmällä pykälällä ei jaksa lähteä liikkeelle ja seuraava isompi on sama kuin rajoittamaton. Niin mikä neuvoksi, että sais sen nopeuden rajoitettua ihan siihen 45 kieppeille?

Jos laitan löysemmät kytkinjouset, niin vaikuttaako se mihenkään muuhun kuin, että jaksaa lähteä pienemmälläkin pykälällä?

Ei poliisit 55 sano mitään, mutta heti kun menee hilkunkin yli 55 niin (ainakin täälläpäin) ottavat kilvet pois..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 27.10.2009 20:19

<|TuX|> kirjoitti:
Larppari kirjoitti:http://sparewheel.net/?p=p_info&i=1129 Asensin paripäivää sitten tommosen skootteriin, ja tonhan pitäisi olla 16-asentoinen, mutta mulla on tavallaan vaan 2 toimivaa vaihtoehtoa, 25km/h ja 55km/h, pienemmällä pykälällä ei jaksa lähteä liikkeelle ja seuraava isompi on sama kuin rajoittamaton. Niin mikä neuvoksi, että sais sen nopeuden rajoitettua ihan siihen 45 kieppeille?

Jos laitan löysemmät kytkinjouset, niin vaikuttaako se mihenkään muuhun kuin, että jaksaa lähteä pienemmälläkin pykälällä?

Ei poliisit 55 sano mitään, mutta heti kun menee hilkunkin yli 55 niin (ainakin täälläpäin) ottavat kilvet pois..


Nojoo eihän se sillain haittaa, mutta paska rajoitin sit ilmeisesti vaan, kun ei tosta väliltä löydy. Kun mieluusti pistäisin kulkemaan 45km/h, että kokonaan ilman sakkoja tms.
Ei pätki tossa kun rajottaa sen reilu 15km/h niin juurikaan, ainakaan ite en huomaa.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.11.2009 20:12

Kestääkö normi Phot-eco rajotin pakkasta?
Tuli tänään postista, mutta en uskalla laittaa kiinni, ku en tiedä että kestääkö kylmää, mopo on siis 24/7 kylmässä ulkona tai kylmässä autokatoksessa..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Gileraharri
Pyörä:
S1-91
Liittynyt:
8.7.2008 11:32

ViestiKirjoittanut Gileraharri » 6.11.2009 22:14

Mulla kesti viime kesästä (2008) -> talven yli ->seuraava kesä (2009) -> nyt syksyllä hajos. Aukasin sen ja siellä oli sellasta jotai märkää saatto olla vettäki, piirilevyn pinnalla kerros, tarkemmin en oo jaksanu perehtyä. Mulla oli kyllä huonosti suojattu paikka ja täryytti kokoajan.

Eli pitäis kestää kunhan suojaat hyvin ettei lennä vettä sateella ja loskaa keväällä. Pakkasta se kyllä mulla ainaki kesti. Koska mulla oli yhdistetty suoraan akkuun, että sai kokoajan sieltä virtaa nii akku tyhjeni nopeesti ja nyt se on pilalla että ei kannata kytkiä akkuun jos et lataa sitä joka toinen viikko, ajo ei riitä.
Exäni uusimmasta vanhimpaan: Honda NSR -98 - PV - PV - PV - Gilera RCR
Nykyset <3 : S1-91, PV, ja isomman pyörän kuume.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.11.2009 22:36

Gileraharri kirjoitti:Mulla kesti viime kesästä (2008) -> talven yli ->seuraava kesä (2009) -> nyt syksyllä hajos. Aukasin sen ja siellä oli sellasta jotai märkää saatto olla vettäki, piirilevyn pinnalla kerros, tarkemmin en oo jaksanu perehtyä. Mulla oli kyllä huonosti suojattu paikka ja täryytti kokoajan.

Eli pitäis kestää kunhan suojaat hyvin ettei lennä vettä sateella ja loskaa keväällä. Pakkasta se kyllä mulla ainaki kesti. Koska mulla oli yhdistetty suoraan akkuun, että sai kokoajan sieltä virtaa nii akku tyhjeni nopeesti ja nyt se on pilalla että ei kannata kytkiä akkuun jos et lataa sitä joka toinen viikko, ajo ei riitä.

Virtalukon virtajohtoonhan se kytketään, niin että se rajoitin menee aina pois päältä kun sammuttaa virrat. Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 7.11.2009 19:05

<|TuX|> kirjoitti:....Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..
Eipä tuosta ole hyötyä kun 90 pamautat tutkaan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista