Keskustelua ilmanputsareista

Jönä]]]
Pyörä:
Mbk nitro 70cc
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2009 17:08

ViestiKirjoittanut Jönä]]] » 23.7.2009 1:21

en oo tukkinu hukkista ku oon kuullu että se ois ns.vääntökäyrä että jos tukkii niin ei jaksa vääntää..onko teillä tietoa?[/quote]

Omasta mielestä väännöt nousi kun hukkaputki lähti?
aerox08
Pyörä:
Yamaha Aerox -08
Liittynyt:
24.5.2009 15:48

ViestiKirjoittanut aerox08 » 23.7.2009 10:30

Jönä]]] kirjoitti:en oo tukkinu hukkista ku oon kuullu että se ois ns.vääntökäyrä että jos tukkii niin ei jaksa vääntää..onko teillä tietoa?


Omasta mielestä väännöt nousi kun hukkaputki lähti?[/quote]

okei miten tukitte sen putken? rälläkällä auki ja ?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.7.2009 11:06

aerox08 kirjoitti:
Jönä]]] kirjoitti:
aerox08 kirjoitti:en oo tukkinu hukkista ku oon kuullu että se ois ns.vääntökäyrä että jos tukkii niin ei jaksa vääntää..onko teillä tietoa?


Omasta mielestä väännöt nousi kun hukkaputki lähti?


okei miten tukitte sen putken? rälläkällä auki ja ?

Rälläkällä irti, hitsaa peltilappu siihen kiinni ja laita halutessasi hukkaputki siihen päälle hämäykseksi.
jannuska
Pyörä:
yamaha dt -07, honda monkey -81
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
21.11.2008 19:49

ViestiKirjoittanut jannuska » 25.7.2009 0:14

kaikilla ei oo hitsiä pakosti. toimiskohan jos tukkis jollain metallin palalla?
Yamaha DT
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 25.7.2009 0:37

jannuska kirjoitti:kaikilla ei oo hitsiä pakosti. toimiskohan jos tukkis jollain metallin palalla?

Siis mitä?
Rälläkällä auki ja patentoidaan peltilappu päälle josta se vuotaa kun vanha mummo?
Ainahan sen voi viedä jonnekin hitsattavaksi.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 25.7.2009 1:48

Öö "keskustelua pakoputkista" voisi sopia paremmin tämän ketjun nimeksi. ;)
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.7.2009 13:13

Jooh, takaisin aiheeseen.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
jannuska
Pyörä:
yamaha dt -07, honda monkey -81
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
21.11.2008 19:49

ViestiKirjoittanut jannuska » 25.7.2009 19:08

kumpi on parempi power-filter vai vaahtomuovi suodatin. mitä power filter auttaa jotkut sanoo et tuo tehoa :|
Yamaha DT
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 25.7.2009 19:10

jannuska kirjoitti:kumpi on parempi power-filter vai vaahtomuovi suodatin. mitä power filter auttaa jotkut sanoo et tuo tehoa :|

Vaahtomuovi on parempi, koska powerfiltteristä menee hiekka ja roskat läpi.
Amispoppi!
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 26.7.2009 14:17

Eiköhän tässä ketjussa ole vastattu useampaankin otteeseen siihen mitä filtterin vaihto aiheuttaa.

Tiivistettynä:
Vapaammin virtaava suodatin -> enemmän ilmaa kaasuttimen kautta moottorille -> kone käy liian laihalla -> poks

Sitä se auttaa jos et muita säätöjä tee. Ei se itsekseen lisää tehoja.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 26.7.2009 14:25

Eli suutinta pitää suurentaa vapaavirtaussuodattimen vaihdon yhteydessä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Dick Justice
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
15.3.2009 18:38

ViestiKirjoittanut Dick Justice » 28.7.2009 0:48

Tarviikos tommosen pipercrossin öljyämiseen just ilmanputsariöljyä vai käykö joku muu öljy?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 28.7.2009 11:53

Jos vaihan oman putsarin tilalle tämän, niin pitäisikö laittaa isompi suutin, ja montaa kokoa? Tähän imuriin ei vaan tunnu saavan noita suuttimia mistään..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 28.7.2009 13:06

Miksi vaihtaa suodatin jos et halua isontaa suutinta? Ei siitä ole mitään hyötyä jos pistät vakiosuodattimen tilalle saman verran ilmaa päästävän suodattimen.

Jos taas laitat enemmän ilmaa päästävän, mutta et vaihda suutinta isommaksi, kone käy liian laihalla.

Eli ei mitään järkeä vaihtaa jos ei halua suutinta samalla vaihtaa.

Edit:
Katsoin tuon linkin ja todellakin tarvitsee ihan kunnolla isontaa suutinta, nuo venturisuodattimet päästää paremmin ilmaa läpi kuin pipercrossit.
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 28.7.2009 18:28

Kumpi kannattaa laittaa pipercross tai venturi suodatin( =mikä?) Sais olla mahollisimman pieni koska tulee näön vuoksi (tai siis lohkojen näkyvyyden parantamiseksi) Sitte vielä että mistäs saisi Amicoon suutinsarjoja?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista