Smode kirjoitti:Nyt sattu sitten itelle kohdalle se mitä pahiten pelkäs. Eli papereissa 25kw, mutta todellisuudessa täystehopyörä. Poliisit pitivät taukoa tai jotain huoltoasemalla jonka ohi ajoin. Ajoin läheisen kaupan pihaan, ihan normaalisti rajotusten mukaan ja ilman että käytin isoja kierroksia. Olivat lähteneet ajamaan perään 2 enduropyörällä ja pakulla. Siinä sitten kävi MP-poliisi pyörää moottoritiellä testaamassa ja totes että tehoja on liikaa. Pyörä lähimpään penkkiin testattavaksi ja takapyörältä irtos tehoja 60kw, pyörä oli todella huonoissa säädöissä penkittäjän mukaan(jonka kyllä tiesin, mutta en asialle ehtinyt vielä tehdä mitään kun pyörä ehti olla vain KAKSI päivää ajossa). Että näin täälläpäin. Nooh, sakkoa tuli 84 euroa+60 euron penkitys ja kilvet pois. Kortin sain säilyttää, onko edes mahdollista lähteä tässä tilanteessa pois? No nyt sitten asiaan, eli onko kellään kokemusta Honda CBR 1991 mallin kuristamisesta 25kw oulun lähettyvillä? Entä miten vaikuttaa, jos pyörässä kiinni Laserin änkkä, mutta normaali alkukäyrä, meneekö läpi? Vai kannattaako suosiolla etsiä vakioänkkä, kun tuo kyllä aikamoista mölyä isoilla kierroksilla pitää.
Tämä toimii hyvin opetuksena niille, jotka ajelee täystehopyörällä. En itsekkään uskonut, että näin huono tuuri itselle käy, mutta kävipä silti. Mukavinta tästä tekee se, että ehdin ajaa pyörällä 2 päivää : D
Miten tämä kuristamis homma, tästä nyt lähtee etenemään. Onko tuo Dynopaperi, jolla tehot katottiin takarenkaalta toimiva tässä katsastus hommassa? Ettei tarvi vielä erikseen lähteä penkittämään? Tämän täysteho penkityksen jälkeen, etsin paikan jossa lyödään mulle kurit pyörään ja tehot saadaan alle 25 kw. Käyn penkittämässä pyörän uudestaan ja otan tästä paperin. Sitten marssin katsastusasemalle nämä dynopaperit mukana, ja liike joka pyörän on kuristanut on kirjottanu tästä operaatiosta jonkulaisen todistuksen. Olenko ymmärtänyt tämän homman oikein?
Oma pyöräni kuristettiin kaasukahvasta maksoi kuulema päälle 300 eur (liikkeen piikkiin meni). Rek. otteeseen tuli merkintä, että kaasukahvan kääntö rajoitettu 50 astetta. Otin noi liikkeessä asentamat kurit samantien veks ja kehittelin sinne kaasariin sitten semmotteen läpän josta menee rautalanka semmoseen koteloon tossa pyörän bensatankissa. Eli jos huomaan poliisit takana vilkut päällä niin nykäsen vaan narusta niin kuristus menee paikalleen ja kahva kääntyy enää 50astetta

Huono juttu tässä mun mekanismissa on se, että kun vedän kurit päälle niin joudun sit aina irrottamaan bensatankin että saan kurit pois.
Jos jotakuta kiinnostaa nähä millanen viritys sielä on niin voin ottaa kuvan.
Suosittelen, että laitat ihan vakio änkän kiinni koska päästöt saattaa muuttua tai muuten vaan katsastusmies on mulkku ja oon kuullu että ne siellä saattaa heijastimistakin olla tarkkoja ;D