Slerpa_ kirjoitti:Eikö old-school virityksiin kuulu sentään jonkunmoinen viilaus? Sellanen millisinne-millitänne- tyylinen, sekä männän viilaus päältä huuhteluitten ja pakoaukon kohdalta sekä alhaalta helmasta?Eli tarkoitus on laittaa alkuperäiseen kuosiin moottori ja ''old school'' viritykset viilamattomalla vakiopytyllä sekä kaasarilla.
N. kuukausi tai pari. Kannattaa ottaa yhteyttä sinne, jos ei ala osia kuulumaan 3 kuukauden jälkeen. Itellä kuljetus petti, ja hukkasivat paketin. Lähettivät kuitenkin uudet osat tilalle.J.Tuominen kirjoitti:kauanko teillä on yleensä kestäny puch shopista tilaus.
Mikä sivusto on tämä eräs sivusto? Ja onko kanamuna bingi se pappatunturimainen hyvä bingi, johon saa säätösuuttimen vai semmonen uus täysin paska?eräältä sivustolta löytyy uutena se legendaarinen 15mm kananmunabingi!!!
Ei edelleenkään mitään ohjearvoja tai muita vastaavia old school viilaukseen. Jos siitä mopostasi haluat old schoolin, tee sellanen moposporttin mustan yleismalliteharin näkönen putki ilman änkkää (tai vaihtoehtoisesti 60-luvun tunan putki), kaasariksi joku viilattu pappisbingi, tai sitten se 15mm pappisbingin näkönen, jossa säätösuutin. Tankkiin n.4-5% 2t mixiä (taitaa olla lähimpänä sen ajan öljyjä).Ääh, menin matalimman aidan yli ja tämä apuun
Slerpa_ kirjoitti:Jos pappis, kannattaa laittaa sellaset alkluperäsen näköset, jos joku sportti, laita tollaset.
Itellä oli joku uusi 17mm bingi, joka oli täynnä koneistusvirheitä, ja koneistuksen toleranssi oli kanssa vähän mettässä. Sanotaan että se reikä missä lusti liikkuu, oli niin nafti, ettei se jousi jaksanut palauttaa sitä luistia takasin alas. Myös tuon kaasarin säätäminen oli ihan mahdotonta hommaa. Suuttimet ei tiedä mitään, yhtä huonosti mopo kävi, oli sitten siellä 40 suutin tai 100 suutin, sääsinkin kaasarin tekemällä spraymaalipurkin korkista sellasen ahistimen tohon ilmanottoaukon eteen, ja porasin siihen sitten reikiä, jotta sain seokset kohilleen.
Slerpa_ kirjoitti:Muista myös tarkastaa että klappaako kiertokanki paljon alapäästä. Sivuttain saa klapata, mutta ylös-alas-klappia ei saa olla lainkaan.
Osta laadukkaita laakereita sitten sinne koneeseen, SKF ja Koyo nyt ainakin on hyviä.
Tarvitset remppaan nyt ainakin:
-kampuran L17 laakerit 2kpl
-6203(?) C3 laakereita 3kpl
-kytkimen painelaakerin
-kytkimeen liukulaakerin
Noi nyt äkkiseltään tuli mieleen, listasta mahdollisesti puuttuu joku laakeri.