Blacklake
  		
	    
			- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Eipä siihen taida mikään auttaa 

 Omassa ja kaverin mopossa (molemmat Gilera smt -11) natisee takaiskari niin maan perkeleesti silloin kun haluaa 
 
		     
	 
  
	  
    	
    		Sako600
  		
	    
			- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Mitenkäs ku näkyy niin monella olevan koropala mopossa, mutta minulla sen palan laiton jälkeen ketjut hankaa siihen eturattaan takana olevaan metalliin ja kuluu äkkiä. Millä tuon asian voi korjata? Koropalaa en ala ottamaan pois, koska se tekee moposta niin hienon  
 
  Auttaako esim jos laittaa isomman takakiekon ja etukiekon ja vaihtaa ehjän ketjulaaharin tuon kuluneen tilalle? Onko jotain muuta materiaalia mitä laittaa siihen ette kuluisi niin äkkiä?
Entä miten ihmeessä tuon laahariosan saa pois tuosta, kun se yksi ruuvi on justiinsa runkotolpan takana eikä sinne mahdu vääntämään millään 
 
		     
	 
  
	  
    	
    		kakstahti
  		
	    
			- Liittynyt:
- 30.4.2013 19:15
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Mikähän mahtaa olla ongelmana, kun polkasen mopo lähtee muute iha normaalisti käyntii, mutta pitää sellasta metallista kolinaa? (Hieman huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää  

 ) Niin ja mopona Gilera SMT 2008
		    
 
	 
  
	  
    	
    		-TKH-
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera RCR 13'
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 1.5.2013 19:29
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Moro moro! Ny ois tallissa gilera rcr vm. 2012 oottamassa korttia,ja kysynki: onko tähän todella laitettu näin paljon kuria vanhempiin malleihin verrattuna,että menee mittarin mukaan 51km/h ja kännykän gepsiin oliko se nyt 47 vai 42.....kumminkin,kuhan sisäänajo on saatu alta pois,niin aattelin että enoxin laittasin tuohon,ja välit sen verran tiukoiksi ettei veroja joutuisi makselemaan jos kärähtäisi......minkälaiset välit sais olla,että kulkis n.60? Ja en nyt tiiä olisiko tämä kuulunut tekniikan puolelle,mutta olkoot. Ja onko muilla minkälaiset kokemukset kys. vuosimallin gilerasta? Tyyppivikoja? Asioita joita pitäisi kattoa?
		    
		    
					
				
	   
	 
  
	  
    	
    		Ei_nimeä
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera Smt
- Paikkakunta:
- Kempele
- Liittynyt:
- 17.11.2012 0:00
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Jos joku sattuis tietämään niin mistä sais Gilera SMT:hen vuosimallia 2009. Tilaamaan tarrasarjoja tyyliin allright tai DC, rockatar YMS ?
		    
		    
					Menopeli: Gilera Smt -09
----------------------------------------------------------------------------
Gileras 4 life
				
	   
	 
  
	  
    	
    		50ccSMT
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera SMT 2012
- Liittynyt:
- 15.4.2013 19:05
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Moi! Mulla on mun Gilerassa kaasarista reikälevy otettu pois ja 80 suutin nytten. Mikäköhän ois sopiva suutin jos vielä hukkaputken tukkis ja miten kovaa se sen jälkeen menisi? Ja onko tämä typerää, vai voiko hukkaputken tukkia niin, että rautasahalla sahaa sen niinkun puoliksi irti, että se on siinä kuitenkin vielä kiinni, ja sitten siitä lovesta mikä tuli sahaamisesta laittaisi esim sopivan kokoisen palan peltiä tms? Vai onko typerä idea? Meinaan kun ei oo hitsiä ja se ois ainakin helppo ottaa pois sitten siitä.  
 
		     
	 
  
	  
    	
    		Sako600
  		
	    
			- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
 
	  
			
		    
		    
		    
		      4stroke4ever kirjoitti:Moro moro! Ny ois tallissa gilera rcr vm. 2012 oottamassa korttia,ja kysynki: onko tähän todella laitettu näin paljon kuria vanhempiin malleihin verrattuna,että menee mittarin mukaan 51km/h ja kännykän gepsiin oliko se nyt 47 vai 42.....kumminkin,kuhan sisäänajo on saatu alta pois,niin aattelin että enoxin laittasin tuohon,ja välit sen verran tiukoiksi ettei veroja joutuisi makselemaan jos kärähtäisi......minkälaiset välit sais olla,että kulkis n.60? Ja en nyt tiiä olisiko tämä kuulunut tekniikan puolelle,mutta olkoot. Ja onko muilla minkälaiset kokemukset kys. vuosimallin gilerasta? Tyyppivikoja? Asioita joita pitäisi kattoa?
No jos enoxia laittaa niin varmaan gileraan on joko 62 tai 65  takakiekko passeli. Etu lätkäksi uskaltaisin suositella 13-15  

  Saattaahan kulkea silttikkin nuilla kovempaa ku 60, koska se on gilera  
 
 50ccSMT kirjoitti:Moi! Mulla on mun Gilerassa kaasarista reikälevy otettu pois ja 80 suutin nytten. Mikäköhän ois sopiva suutin jos vielä hukkaputken tukkis ja miten kovaa se sen jälkeen menisi? Ja onko tämä typerää, vai voiko hukkaputken tukkia niin, että rautasahalla sahaa sen niinkun puoliksi irti, että se on siinä kuitenkin vielä kiinni, ja sitten siitä lovesta mikä tuli sahaamisesta laittaisi esim sopivan kokoisen palan peltiä tms? Vai onko typerä idea? Meinaan kun ei oo hitsiä ja se ois ainakin helppo ottaa pois sitten siitä.  

 
Älä missään nimessa tee hukkaputkelle nuin 

 Kunnon hitsaus tai ei mitään. Kannattaa otta alkukäyrän holkki pois. Vaikuttaa paljon enemmän kaikkeen ja tekee parempaa myös koneelle ku ei ahista  
 
		     
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		50ccSMT
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera SMT 2012
- Liittynyt:
- 15.4.2013 19:05
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Onko siinä jokin erityinen syy miksi ei pitäisi tehdä niin, vai toimisiko se niin mutta olisi vähän typerää? Kun hitsiä ei oo ja tässä vm ei oo holkkia vaan pilli.
		    
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		Vauhtiviivatarra
  		Moderaattori
	    
			- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Lähinnä se että ilman hitsausta et saa liitoksesta pitävää jolloin osa pakokaasusta karkaa matkan varrelle. Tämä lisää ääntä ja pudottaa tehoja.
		    
		    
					
				
	   
	 
  
	  
    	
    		Sako600
  		
	    
			- Liittynyt:
- 30.4.2012 12:02
 
	  
			
		    
		    
		    
		      50ccSMT kirjoitti:Onko siinä jokin erityinen syy miksi ei pitäisi tehdä niin, vai toimisiko se niin mutta olisi vähän typerää? Kun hitsiä ei oo ja tässä vm ei oo holkkia vaan pilli.
Jos se on niitä uudemman mallisia putkia niin mikset osta valmiiksi tyhjennettyä alkukäyrää  

  Maksaa jotain 30€ ja risat
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 43554.htmlTuossa oisi tuomonen. Jos on tarpeeksi taitoa niin voi kiilottaa tuon samanlaiseksi jos se putki on kiiltävä tai jos putki on musta niin tuolle tarvi tehä mitään  

Jos taas kulkee liian lujaa niin varmaan jostain löydät jonku hitsarin tai jne niin voit laittaa tuohon alkukäyrään prikan ja hitsata kiinni ja sitten jos ei kulje tarpeeksi niin vähäsen kerralla suurentamaan sitä  prikan reikää  
 
		     
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		50ccSMT
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera SMT 2012
- Liittynyt:
- 15.4.2013 19:05
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Ok! Kiitos hyvistä vastauksista! Mietin vielä kuitenkin että jos sen saisi tukittua sitten vaikka tällä - 
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6058 ? Voisiko toimia sitten, saisiko tukittua miten hyvn, kokemuksia? Toivottavasti linkki toimii.. 
 
		     
	 
  
	  
    	
    		aea
  		
	    
			- Liittynyt:
- 5.8.2007 14:25
 
	  
	 
  
	  
    	
    		50ccSMT
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera SMT 2012
- Liittynyt:
- 15.4.2013 19:05
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Jahjah iha vaa sellasta kysysin että lähteeko putken alkukäyrä irti ilman koko putken irroittamista? vai ottaako siellä pillikuri vastaan? kun näyttää että voisi lähteäkkin ilman koko putken irroittamista mutta kertokaas viisaammat, ja se on sellainen uudenmallinen putki mikä ny -12 smt:s o.
		    
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		Blacklake
  		
	    
			- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
 
	  
	 
  
	  
    	
    		50ccSMT
  		
	    
			- Pyörä:
- Gilera SMT 2012
- Liittynyt:
- 15.4.2013 19:05
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Saakos sitä sitten sitä pillikuria vähän suurennettua kuten holkkia vai eikö se onnistu? Pitääkö koko kuri ottaa pois? Ja missä se pillikuri edes on? 
 
		     
	 
	
	
  
    
      Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista