Pienet kysymykset

Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Aplaja » 26.7.2013 23:01

Onko ilmajäähynelarilla hyvä aloittaa keuliminen? Onko näissä tehoa tarpeeksi ja tarvitseeko tehdä muutoksia öljyjärjestelmään? Kauaahan ei kestä nykiä, että ei ala keittään.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut eQ123 » 26.7.2013 23:18

Eihän ilmajäähy voi keittää :lol:
Jooh, kyllä niillä voi ihan hyvin keulia, mankeilla ja kaikilla missä on kaks pyörää keulitaan, oli ilmajäähy tai ei. Ja nostotyyli on se ratkaisevin, ei se teho. Mutta kyllä se piikkinen nostaa kun mopot nostaa, harjoittelua vaan..
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut riksu26 » 27.7.2013 0:22

Kyllä niillä voi keulia.. Itekkin voisin alottaa keulimisen, mutta ei riitä pokka :nolo:
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Aplaja » 27.7.2013 17:00

Millä nimellä keulimisrauta on englanninkielessä?
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut sampul1 » 27.7.2013 18:08

Wheelie bar
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 29.7.2013 23:19

Milläs lähtis irrottelemaan/poraamaan irti pyöristyneitä ruuveja kaasarin kohokammion pohjan kiinnikkeistä :D?
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 30.7.2013 1:45

osaako kukaan sanoa mitkä on venttiilivälykset näissä nestejäähy nelareissa yammun koneilla? :s
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.7.2013 20:39

Kannattaa vilkasta tietopankkia, sieltä löytyi imu 0.08-0.12mm ja pako 0.12-0.14mm. Noiden toleranssien puoliväliin kun laittaa niin hyvä tulee.

EDIT: siis ilmajäähy-yammu.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 30.7.2013 23:34, muokattu yhteensä 1 kerran
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 30.7.2013 23:26

Mistä artikkelista löysit nuo? Eikös meinaa nestejäähy kone tuossa Betassa ole sama kuin Yamaha WR:ssä? Kuitenkin WR:n artikkelissä lukee venttiilien välyksiksi imu 0,10mm ja pako 0,2mm?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.7.2013 23:33

Katos vaan, luurilla kun laitoin niin luulin automaattisesti ilmajäähykoneesta, kun joku oli jo aiemmin siitä eri topikissa kysynyt saamatta vastausta.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 30.7.2013 23:45

Itelle kävi kans noin, Allrightin sivultahan ne olis löytyny :D
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Junnujee
Pyörä:
Aprilia sx 125cc, 2x manki, Masai 150cc, Polini 125cc
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
10.4.2011 14:34
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Junnujee » 31.7.2013 0:07

Moro ! Mikähän mahtaa olla kun kierrokset kokoajan korkealla ? Kyseessä siis piikkinen polini. Vakiokaasutin on, ilmanputsari vain vaihdettu. Imuvuotoa ei ole, se on tarkistettu ja luistin ei ole jumissa.
Bomber
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut riksu26 » 31.7.2013 3:12

Miten korkealla ne kierrokset on?
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut Aplaja » 31.7.2013 14:50

Miten saikaan bensatahrat pois rungosta ja tankinkorkin vierestä? Kokeiltu eri vahoilla (mustaa, autoglym ym.). Onko mitään hiovaa vahaa millä lähtisi?
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Pienet kysymykset

ViestiKirjoittanut kersti91 » 31.7.2013 17:40

Junnujee kirjoitti:Moro ! Mikähän mahtaa olla kun kierrokset kokoajan korkealla ? Kyseessä siis piikkinen polini. Vakiokaasutin on, ilmanputsari vain vaihdettu. Imuvuotoa ei ole, se on tarkistettu ja luistin ei ole jumissa.

Vaikkei LUISTI (ei luistin) olisi jumissa, niin onko kaasuvaijeri tiukassa paikassa? Laskeutuuko luisti täysin alas? Onko kaasuvaijeri hyvin kaasarin korkin hahlossa? Onko säätövara pielessä? Tyhjäkäyntiruuvi ja tyhjäkäynnin seosruuvi kaasarissa, oletko kääntänyt putsarin vaihdon jälkeen?

Sen jälkeen, kun luistin liike on varmistettu, tyhjäkäynnin säätö: käännä seosruuvia niin, että kierrokset nousee korkeimmimmalle, sitten lasketaan tyhjäkäyntiruuvista kierrokset oikealle nopeudelle.

Tarkista vielä kerran imuvuodon mahdollisuus, mopo käyntiin, bräkleniä kaasarin ja imukaulan sekä imukaulan ja kannen liitoksiin. Jos kierrokset nousevat, tiivisteessä vika/vinoon kiristetty/vino laippa.
Tarkista kampiakselin stefa.