Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

hunkki
Liittynyt:
17.12.2012 3:24
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hunkki » 13.4.2013 1:12

Nonii eli tuli hommattua tollane vähä pitempi ruuvi toho aprilia kylkee minim oili tarkastus kolloo et minkä pitune se saa olla, että ottaako se siel johoki vastaa jos on liia pitkä ?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut arsori » 13.4.2013 16:34

pyöritä kiinni ja kato että ottaako mihinkään kiinni kun painaa kytkintä ja pyörittelee konetta. Jos se johonkin ottaa, niin kytkimen painelevyyn kun painaa kytkinkahvasta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
M3ntalnight
Pyörä:
CH Racing WXE 03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
12.11.2012 17:10
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut M3ntalnight » 13.4.2013 17:02

Eliikkäs tällänen tuli mieleen kun tota CH:ta kurkkailin ja mietin jonkinnäköistä välitysten muuttamista ja niiden seurauksia. Eli , tällähetkellä välit ovat 13-70. Haluaisin vaihtaa kiinni TK:n putken, mutta haluaisin myös karsia nopeutta pois ja tuoda tilalle kiihtyvyyttä. Välit, joita mietin olisi 11-70 + TK. Karsiiko nopeutta + tarviiko hommailla suutinta yms.. ?

Todellakin oon näin tietämätön vaikka monta mopoa ja skootteria ollut itellä :D

EDIT: Siis tuoko kiihtyvyyttä merkittävästi lisää :D ?
pode24
Pyörä:
Yamaha YZF-R125, Factory Bike desert 50R -07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.3.2012 20:13
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut pode24 » 13.4.2013 18:48

Mitä luulette, menisikö vuoden 97-99 derbi sendan nopeusmittarinpyörittäjä factory bikeeni, pyörittäjän halkaisia sama ja samat mittarin vaijerit.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 13.4.2013 19:02

M3ntalnight kirjoitti:Eliikkäs tällänen tuli mieleen kun tota CH:ta kurkkailin ja mietin jonkinnäköistä välitysten muuttamista ja niiden seurauksia. Eli , tällähetkellä välit ovat 13-70. Haluaisin vaihtaa kiinni TK:n putken, mutta haluaisin myös karsia nopeutta pois ja tuoda tilalle kiihtyvyyttä. Välit, joita mietin olisi 11-70 + TK. Karsiiko nopeutta + tarviiko hommailla suutinta yms.. ?

Todellakin oon näin tietämätön vaikka monta mopoa ja skootteria ollut itellä :D

EDIT: Siis tuoko kiihtyvyyttä merkittävästi lisää :D ?


Joo no tottakai tulee jonki verran, mutta nuo välit tappaa sen mopon ja todella perseestä ajaa kun saa olla kokoajan runkkaamassa vaihteita.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut joltsu » 13.4.2013 23:17

M3ntalnight kirjoitti:EDIT: Siis tuoko kiihtyvyyttä merkittävästi lisää :D ?

Kiihtyvyys paranee tiettyyn rajaan asti. 11-70 välit on jo niin lyhyet, että veikkaisin kiihtyvyyden vain huonontuvan verrattuna 13-70 väleihin. Itsellä on pösössä nyt 10-60 välit, rajoitettu CDI ja kuriton vakioputki ja kiihtyvyys ei ainakaan muistikuvien perusteella paljoa eroa 12-70 väleistä, joita tuli joskus kokeiltua. Suosittelen hommaamaan rajoitetun CDI:n jos aikoo väleillä rajoittaa kulkuja suuremmin. Vaikka se rajoitettu CDI viekin tehoja hieman pois niin on se silti mukavempaa ajella hieman pidemmillä väleillä ja moottorikin kestää paremmin kun maksimi kierrokset mitä kone voi saada on noin 9.5k. Ja jos esim. 11-70 väleillä menee 60, niin matka-ajossa nopeutta en ainakaan itse pystyisi pitämään pitkiä aikoja 60, sillä se huuto on niin armoton ja saa koko ajan pelätä milloin se kilkkaa kiinni.
M3ntalnight
Pyörä:
CH Racing WXE 03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
12.11.2012 17:10
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut M3ntalnight » 14.4.2013 21:04

Ok ! Kiitti avuista !
Eevil stöö
Liittynyt:
15.4.2013 20:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Eevil stöö » 15.4.2013 20:20

Antaako pytyn porauttaminen lisää tehoja (edes vähän)?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut arsori » 15.4.2013 20:24

Riippuu siitä että kuinka paljon siitä sitä lastua otetaan. Jos vaikka +0,20mm ylikokoon porautat niin et tule todennäköisesti huomaamaan minkäänlaista eroa tehoissa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Eevil stöö
Liittynyt:
15.4.2013 20:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Eevil stöö » 15.4.2013 20:26

arsori kirjoitti:Riippuu siitä että kuinka paljon siitä sitä lastua otetaan. Jos vaikka +0,20mm ylikokoon porautat niin et tule todennäköisesti huomaamaan minkäänlaista eroa tehoissa.

Jos nyt sattuu olemaan 39,00mm ja porautan sen esim 40,00-41,00mm niin tuleeko huomattavaa eroa?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut arsori » 15.4.2013 20:43

Ei.

Oletetaan, että iskunpituus on 41mm, jolloin 40mm halkaisija antais kuutiotilavuudeks 51.5cc, vastaavasti 41mm kokoon porattuna kuutiotilavuus olisi 54.1cc Nuo kuutiotilavuuden yhdistettynä vakiosylinterin porttauksiin, niin ei kannata. Jos tehoa pitää saada, niin suoraan vaikka se 70cc airsal. ;)

Mutta jos se sylinteri on huonossa hapessa, niin käytä porautettavana, ja hanki uusi mäntä.

Edit: täällä voitte itse laskeskella noita kuutiotilavuuksia
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Eevil stöö
Liittynyt:
15.4.2013 20:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Eevil stöö » 15.4.2013 21:27

arsori kirjoitti:Ei.

Oletetaan, että iskunpituus on 41mm, jolloin 40mm halkaisija antais kuutiotilavuudeks 51.5cc, vastaavasti 41mm kokoon porattuna kuutiotilavuus olisi 54.1cc Nuo kuutiotilavuuden yhdistettynä vakiosylinterin porttauksiin, niin ei kannata. Jos tehoa pitää saada, niin suoraan vaikka se 70cc airsal. ;)

Mutta jos se sylinteri on huonossa hapessa, niin käytä porautettavana, ja hanki uusi mäntä.

Edit: täällä voitte itse laskeskella noita kuutiotilavuuksia

Eli kannattaa porauttaa se sylinteri 40,00mm ja ostaa uusi mäntä (minkä kokoista mäntää suosittelet?) , jotta saisin edes vähän tehoja (menee 39 nyt). Ei kannata ostaa uutta sylinterisarjaa, koska pitää katsastaa.
hunkki
Liittynyt:
17.12.2012 3:24
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hunkki » 15.4.2013 21:53

Onkoha mul paska tuuri vai onko jottai vikkaa ku yhtenää kosahtaa entiseks toi sisuskumi ei kuulu ääntä ja on tyhjentyny vaa yht äkkii tyhjäks että mikäs siinä vois olla ku ei ollu eka kerta?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 15.4.2013 22:15

Sisuskumi väärän kokoinen, väärin asennettu eli kierteellä tai muuten solmussa, venttiilissä häikkää, vanteessa jotain terävää joka rikkoo kumin, reilusti pielessä olevat rengaspaineet..?

Eevil stöö:pointtina tuossa oli lähinnä se, että noin pieni iskutilavuuden kasvattaminen on käytännössä merkityksetöntä tehojen kannalta kun kyseessä on viilaamaton vakiosylinteri. Tehoa kannattaa lähteä hakemaan vähän menopelistä riippuen putken vaihdosta, sylinterin viilaamisesta, kaasarin ja ilmanputsarin muutoksista jne. Ne muutamat kuutiosentit eivät tosiaan mitään selkeää eroa tuo. Jos viet pytyn johonkin mopoliikkeeseen porautettavaksi, he osaavat myös suositella sopivan kokoista mäntää omaan menopeliisi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Eevil stöö
Liittynyt:
15.4.2013 20:15
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Eevil stöö » 16.4.2013 0:20

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Sisuskumi väärän kokoinen, väärin asennettu eli kierteellä tai muuten solmussa, venttiilissä häikkää, vanteessa jotain terävää joka rikkoo kumin, reilusti pielessä olevat rengaspaineet..?

Eevil stöö:pointtina tuossa oli lähinnä se, että noin pieni iskutilavuuden kasvattaminen on käytännössä merkityksetöntä tehojen kannalta kun kyseessä on viilaamaton vakiosylinteri. Tehoa kannattaa lähteä hakemaan vähän menopelistä riippuen putken vaihdosta, sylinterin viilaamisesta, kaasarin ja ilmanputsarin muutoksista jne. Ne muutamat kuutiosentit eivät tosiaan mitään selkeää eroa tuo. Jos viet pytyn johonkin mopoliikkeeseen porautettavaksi, he osaavat myös suositella sopivan kokoista mäntää omaan menopeliisi.

Kiitti, kun jaksatte vastata osaamattomalle "mopojonnelle".

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista