KTM EXC 125

-marco-
Liittynyt:
22.10.2011 11:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -marco- » 22.10.2011 16:27

pyörä liian räväkkä spooriin. ;) vai kandeisko pakoaukkao säätämällä koklata?
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Lexi » 22.10.2011 18:01

-marco- kirjoitti:pyörä liian räväkkä spooriin. ;) vai kandeisko pakoaukkao säätämällä koklata?

Vaihda sytytyskartta siihen "pehmeämpään", helpompi homma kuin säätää pakoaukonsäädintä.
-marco-
Liittynyt:
22.10.2011 11:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -marco- » 22.10.2011 18:25

joo oon sitäkin kokeillut mutta silti tuntuu pyörä liian räväkältä. Mitäs jos laittas pyttyyn paksumman ala tivarin vaikuttaisikohan se asiaan kun oon just mäntää vaihtamas ni vois kokeilla.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut välzy » 22.10.2011 20:37

vaikuttaaa, tuo rauhallisuutta jonkin verran. Pakoaukon säätömutteria kiristämällä vääntämämmäksi ja vastaavasti löysäämällä kierämmäksi. Muista ½ kierrosta vaikuttaa jo todella paljon joten säädä varovasti alkuun. :)
-marco-
Liittynyt:
22.10.2011 11:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -marco- » 22.10.2011 21:08

ok kiitti vinkistä. nyt täytyy vaan odotella spoori kelejä ni pääsee kokeilee säätöjä :)
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut välzy » 30.10.2011 15:30

mikähän voisi kotarissa ollla, niiaa keskialueelta aika rankasti kun avaa vähän yliisolla vaihteella, eli kun avaat vähän "yli isolla" vaihteella niin jää kierrokset joksikin aikaa paikalleen jummaamaan ja sitten vasta herää, pakoaukonsäädintä koitettu säätää, viivat vastakkain tyhjäkäynnillä. Kytkinpakka juuri uusittu. Kyseessä 07 exc, FMF putkisto vakiovaimentimella, uudet villat. Moottori konerempattu 2h sitten. Tuntuu että ajaessa vain kaksi aluetta millä toimii, iha yläalue eli tehopiikillä ja tyhjäkäynnin tuntumassa kulkee normaalisti, keskialueelta ihan kuollut koko laitos.

Kaasuttimessa säädöt ps 180 tk 48 noze 4. pykälässä ja seosruuvi kierroksen auki. Ärsyttävän ajaa metässäkin kuin joko hyyytyy tai sutii, sen verran löytyy noista piikeistä kuitenkin ajotaustaa ja toinenkin vastaava löytyy tallista että eisen kyllä tuommoinen pidä olla.
-toune-
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
24.5.2008 14:10
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -toune- » 30.10.2011 19:46

-marco- kirjoitti:pyörä liian räväkkä spooriin. ;) vai kandeisko pakoaukkao säätämällä koklata?


aja yhden isommal vaihteel, älä säädä pakoaukonsäädint vituillee ku ainut asento ku kunnol toimii nii vakio, ja jos sul on joku rossipyörän pärinäputki nii pistä se EXC:n oma putki paikal ja pitkä vaimennin.
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mulp » 10.11.2011 20:58

Mitkä olis hyvät välitykset mun säxään, jotta sais kulkeen sen 100km/h tai vähä yli. Kun nyt on monttuvälit 13/50, joten ei nuilla väleillä jaksa ajaa suoraa matkaa.

Siksi kysyin täältä, kun täältä exc puolelta vois löytyä tuohon kulkupuoleen tarkempaa tietoa. :D
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Masse^ » 10.11.2011 21:06

14-42 on muistaakseni ns. smotovälit mutta ihan niin pitkiä tuskin kannattaa laittaa. Haulla varmaan löytyy kokemuksia noista kevaripuolen topicista, ehkä joku 13-42 vois olla jees?
maxev.wordpress.com | hot40plusracingteam.blogspot.fi
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 10.11.2011 21:18

13-42 väleillä tais piikki lähtee 6 vaihteel siinä 108 enskaväleillä. Ja ei jaksa enään mennä kunnolla 6 vaihteella. Mutta miks laitat Crossiin matkavälit, kun ei sillä saa edes ajaa missään?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
mulp
Pyörä:
KTM exc 125 2006 KTM Sx 125 2004
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.3.2009 23:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mulp » 11.11.2011 16:43

MSJD kirjoitti:13-42 väleillä tais piikki lähtee 6 vaihteel siinä 108 enskaväleillä. Ja ei jaksa enään mennä kunnolla 6 vaihteella. Mutta miks laitat Crossiin matkavälit, kun ei sillä saa edes ajaa missään?

Tääläpäin on vähä turhanpitkiä nuo peltotie suorat.
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MSJD » 11.11.2011 21:05

No mutta suosittelen ihan vaan 14/50 max. Sillon tais piikki lähtee 85km/h, tosin sullahan on krossi? Eli 19" takavanteella varmaan + 90km/h. Tai voit sä laittaa pidemmätkin, mutta veikkaan että aika nopeesti on takas lyhyemmät.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
asd1232
Liittynyt:
3.1.2009 20:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut asd1232 » 12.11.2011 1:11

miten tuosta pakoaukonsäätimestä saapi nuo laakerit vaihdettua ku epäilen että itellä on paskana ne ku kuuluu semmonen napsutus sieltä ku pyörittelee konetta, ja muuten se säätömutteri mistä sääjetään sitä pakoaukonsäädintä niin jumii välillä kun sitä pyörittelee auki/kiinni?
jäkittäjä
Pyörä:
peugeot xps -06 enska
Liittynyt:
1.9.2009 21:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jäkittäjä » 13.11.2011 19:53

heelo,meikällä olis tollanen kotkan sx 125 ni voisko joku neuvoa ku alottelen että paljoko suutin kokoa pitää talaveks kasvattaa ja että pitääkö neulaa säätä jotenki?kiitos jo etukäteen:)
-marco-
Liittynyt:
22.10.2011 11:41
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -marco- » 20.11.2011 15:09

oon asentamassa kahvan lämmittimiä pyörään. mites ne kannattaa asentaa ja kun mulla ei oo pyöräs akkuu nii mistä niille kandee ottaa virta vai joudunko ostaa akun.