
Uudet rattaathan maksavat kymmenen miljardia kappale, eikä purkuosana kannata ainakaan näkemättä netistä tilailla, kulumista niissä kun saattaa hyvinkin olla.
Siksi kysyisinkin, onko kukaan koskaan missään pyörässä kokeillut koneistaa rattaiden tartuntahampaita ja vastakoloja uudelleen suoriksi ja teräviksi? Luulisi noissa nyt sen millin puolitoista olevan varaa jyrsiä, ilman että hammas siitä mitenkään kamalan merkittävästi heikkenisi?

Itse en asennuskaljalla ja rälläkällä viitsisi ruveta kikkailemaan, koska joka hampaasta täytyisi ottaa millisatkulleen sitten saman verran pois. Tietääkö kukaan tekevätkö CNC-koneistamot tämmöisiä näperryksiä ja minkälaiseen hintaan? Jos maksaa saman verran kuin uudet rattaat, niin eihän siinä sitten ole mitään järkeä..

Mutta kysyisin viksummilta näin ensin, että olisiko koko hommassa mitään järkeä muutenkaan?
