Suzuki RM

suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut suzukiana » 23.10.2011 15:23

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.
H3NKK@
Liittynyt:
31.10.2010 22:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut H3NKK@ » 23.10.2011 21:46

,
Viimeksi muokannut H3NKK@ päivämäärä 8.1.2012 15:54, muokattu yhteensä 1 kerran
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 27.10.2011 18:23

pakoaukonsäätimen laipat on heikot ja suunniteltu niin hienosti että katketessaan valahtavat pyttyn, tämä siis ainakin 99-00 vm piikki rm:ssä
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut janaboy » 28.10.2011 17:14

Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut OA243 » 29.10.2011 1:06

Väljä?
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut janaboy » 29.10.2011 11:24

OA243 kirjoitti:Väljä?

Puristuksiakin löytyy..
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 29.10.2011 16:23

elikkäs mulla on tollanen -05 125 rm ja olis etuiskareiden öljynvaihto ajankohtainen.Onko mikään mystinen temppu tehdä itse ja mikähän olis oikea öljynpinta.Stefat on vaihdettu edellisessä rempassa liikkeessä et pitäis olla kunnossa
Viimeksi muokannut mantsapoika päivämäärä 11.12.2011 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 30.10.2011 19:46

Saiskohan tuota pakoputkea suoristettua mitenkään? Saatto kaatuessa mennä vähän ruttuun.. Tai jos jollain on myydä ylimääräsenä niin yvtä kehiin.. 08 vm 250cc 2-t
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 31.10.2011 9:51

Hepex kirjoitti:Saiskohan tuota pakoputkea suoristettua mitenkään? Saatto kaatuessa mennä vähän ruttuun.. Tai jos jollain on myydä ylimääräsenä niin yvtä kehiin.. 08 vm 250cc 2-t


racingbike suorittaa kyseistä toimenpidettä, 30-60e riippuen kuinka mutkalla on.. hyvää jälkeä suosittelen
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
Hardza
Pyörä:
Suzuki RM 250 -02
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
30.5.2005 14:08
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hardza » 31.10.2011 12:24

janaboy kirjoitti:Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..


Aivan sama pyörä ja täsmälleen samanlaiset oireet. Ei oo itekkää tullu vielä tarkemmin perehdyttyä asiaan, laiskuus varmaan... Onko tähä jollain heittää kokemuksia taivastaavaa? Eka vois varmaa putsata kaasarin ja alkaa sitten tutkimaan tarkemmin?
janaboy
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
20.11.2006 19:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut janaboy » 31.10.2011 19:53

Hardza kirjoitti:
janaboy kirjoitti:Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..


Aivan sama pyörä ja täsmälleen samanlaiset oireet. Ei oo itekkää tullu vielä tarkemmin perehdyttyä asiaan, laiskuus varmaan... Onko tähä jollain heittää kokemuksia taivastaavaa? Eka vois varmaa putsata kaasarin ja alkaa sitten tutkimaan tarkemmin?


Pyörä alko toimimaan kun putsasin kaasarin. pääsuuttimesta ei tahtonut näkyä paljon mitään läpi. Tankki kannattaa putsata itsellä tuli sieltä vaikka kuinka paljon paskaa..

Mutta nyt ilmeentykin sitten lisää vikoja, avasin kytkimen kun ei oo tahtonu oikeen irrottaa, 1 kytkinlevy oli 5 palasena, kytkinkoris hiusmurtumia, pikkurattaasta puuttuu 1 hammas ja pikkaase urilla, samoin painelevy hiusmurtumilla.. :paha:
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut kozi » 2.11.2011 22:30

RM piikkiin myynnissä käytetty pohjapanssari sekä käytetty alkup. ylä tpala. Ollut kiinni 2007 vuoden pyörässä. Myös splitstream useimpiin piikkisiin crosseihin myynnissä. Tarjoa yv:llä!
DSP
Liittynyt:
7.11.2011 21:42
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut DSP » 8.11.2011 18:20

Oliko jollaki 250 rm 2007 suutintaulukkoa ku itellä ei semmosta ole. Tietäis vähän että minkälaista suutinta/säätöä alkais laittamaan ku talvi lähestyy
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut suzukiana » 12.11.2011 2:57

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 12.11.2011 22:10

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.

Ensinnäkin 1993 oli viimeinen vuosi, kun RM125:ssä oli Mikunin kaasari. Eli pyöräsi vuosimalli on <1993, koska ei kukaan hullu olisi Keihiniä Mikuniin vaihtanut?. Vakio pääsuutin taisi olla 1993 mallissa 350 tai 360. Kaasarin säätöihin vaikuttaa niin monia asia, että valitettavasti niitä ei voi netissä säätää. Uutena = Kunnossa oleva vakiomoottori, niin talveksi rikkaampi neula, vakio tyhjäkäyntisuutin ja 380 pääsuutin oli aikanaan omassa pyörässä.

Vastaavasti omassa kisapyörässä oli noilla vuosilla kesälläkin 410-430 pääsuutin, joten pienetkin muutokset moottorissa vaikuttaa paljon säätöihin.