4T vs. 2T

lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 2.1.2010 10:09

xQ kirjoitti:
PäRi kirjoitti:Nyt kun puhutaan tästä putken oikomisesta, niin mitä vinkkejä ois 2-t paisarin lommon oikomiseen?

tehä semmoset laipat jolla saa putken päät tukkoon ja toiseen päähän nippa mistä saapi kompuralla painetta vaikka jonku 8baria sit lommon kohalle lämpöjä nii pitäs suoristuu
kyllä aika kovat paineet on jos 8 baria on,sitten vielä kun lämmittää nii paine nousee ihan helvetin äkkiä.Sarjassa kuinka ammutaan tulpat...1,5-3bar riittää
ranne putos..
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 2.1.2010 13:59

riippuen tietysti lommon koosta, itse kokeilin tuota 4barin paineella ja ei käynnyt mitään, lisäsin pari baria niin johan oikeni
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 2.1.2010 15:45

Teollisuudessa kun laitteita koeponnistetaan, on ilmalla ponnistaminen pääsääntöisesti kielletty sen riskien takia. Yleensä tehdään vesitäyttö ja paine nostetaan sitten ilmalla tai typellä. Niinkuin lerppa sanoi, 8 baria ilmaa putkeen ja tulppa irti, niin kyllä osumasta henki lähtee, kun sopivaan kohtaan napsahtaa.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 2.1.2010 19:52

onko muuten kukaan tietoinen että vieläkö jossain on myynnissä noita valmiita tulppia tohon paisarin oikaisuun?
ranne putos..
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 2.1.2010 20:40

http://www.kisakone.com/pakoputken-oikaisusetti-p-1030.html
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 2.1.2010 22:08

Jos oikoo paineella niin vaikka tollanen päähän:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... kauppa.htm

Alle laadukkaat suojalasit, vaikka Infieldid. Ruumiille hitsaus haalarit.

Sit se lämmitettävä kohta pois päin itsestä.Täytyyhän se nähkä mutta järki käteen...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 2.1.2010 23:36

Mitenkäs toi kisakoneen setti niinkus toimii?
Oon yhden ainoan kerran ihan kosaanilla oikonu lommon itse ja toiste en siihen rupee - bellyn lommot usein aika toissijasia, alkukäyrään ei oikein tehot riitä ja hirvee duuni + vaatii paljon painetta. Mä laitoin itse asiassa turvalangan siitä tulpasta kiinnitysjousen korvakkeeseen ja tuli tarpeeseen - vasta toisella kertaa piti. Sittemmin oon tehny oikomiset ihan halppis ydintäytelanka MIG:llä M5 kiinni pieni liukuvasara valmiiks kiinnitettynä ja pieni nykäysy riittää jo aika pitkälle oikenemiseen. Se paisari kun lämpsenee mukavasti siitö ympäriltä hitsatessa, mutta saman tien kun valokaari sammuu, tarvii kyllä saada nykästyä. Ja mitään sileetä lopputulosta ei kannata odottaa, toimivuuden suhteen voi kyllä voittaa 9/10 ellei enempikin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 3.1.2010 12:36

on kyllä aika sekaisen näköinen setti..ei taida sitten muilla olla valmista systeemiä myynnissä kun koitin tossa vähän etsiäkkin.No jatketaan vanhoilla..
ranne putos..
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21

ViestiKirjoittanut Hupsu » 6.7.2010 18:00

miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
Juspaa
Pyörä:
KTM 300 EXC, Beta rev-3
Liittynyt:
2.7.2007 16:38

ViestiKirjoittanut Juspaa » 6.7.2010 19:46

Tocardo kirjoitti:miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)


Jos sulla on tuplasti tehoa enemmän toisessa pyörässä niin mietihä vähä miten käy... Ja ihan väärässä mestassa taidat olla muutenki.
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 6.7.2010 20:49

Juspaa kirjoitti:
Tocardo kirjoitti:miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)


Jos sulla on tuplasti tehoa enemmän toisessa pyörässä niin mietihä vähä miten käy... Ja ihan väärässä mestassa taidat olla muutenki.



Huipputehoissa 250 4t ei vie varmaan kun korkeintaan 5 hv. Sillä on kuitenkin helpompi kiihdyttää, koska teho tulee paljon tasaisemmin.
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 6.7.2010 23:10

Itse olen huomannut, että se on ajo-ominaisuus ja moottorin sopivuus kuskille, mikä sen tahtisuuden määrää. Itse taidan olla jo sen verta vanha harrastelija, ettei noita tahteja saa tuplattua. Vaikka 4T-pyöriä on tullut kokeiltua, silti 2T vie mukanaan... siinä ei 4T papatuskaan pärjää 2T "repivyydelle...
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 7.7.2010 8:55

CR250 kirjoitti:Itse olen huomannut, että se on ajo-ominaisuus ja moottorin sopivuus kuskille, mikä sen tahtisuuden määrää. Itse taidan olla jo sen verta vanha harrastelija, ettei noita tahteja saa tuplattua. Vaikka 4T-pyöriä on tullut kokeiltua, silti 2T vie mukanaan... siinä ei 4T papatuskaan pärjää 2T "repivyydelle...

minäki oon kokeillu piikkiä ja on myönnettä, kyllä se oli kevyempi viiä,mutta ite tykkään kyllä enemmän tuosta pikkunelarista eikä se nyt niin kankee oo ja ehkä seki ku on isomies ni tykkää ku on vähä vääntöjä.eikä se nelari papata ku on naru tiukalla ;)
jace_-
Paikkakunta:
kuusamo
Liittynyt:
17.1.2007 23:47

ViestiKirjoittanut jace_- » 21.7.2010 23:26

Kuva

Tuossa kuvassa näkyy hyvin kuinka paljon enemmän 2-tahtisessa on tehoa ja varsinkin vääntöä alhaalta asti verrattuna nelariin, eikä puokin ero 450 nelariinkaan näytä olevan hirveän suuri tehoalueen tai huipputehonkaan osalta. Elikkä vääntökin näyttää menevän kaksitahtiselle ylivoimaisesti verrattuna nelariin vaikka toisin yleensä väitetään/luullaan. On turhaa vedota sääntöihin, koska nythän verrataan vain moottoritekniikoita ja ominaisuuksia.
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=70902
Viriosaa myynnissä
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 21.7.2010 23:36

jace_- kirjoitti:
Tuossa kuvassa näkyy hyvin kuinka paljon enemmän 2-tahtisessa on tehoa ja varsinkin vääntöä alhaalta asti verrattuna nelariin, eikä puokin ero 450 nelariinkaan näytä olevan hirveän suuri tehoalueen tai huipputehonkaan osalta. Elikkä vääntökin näyttää menevän kaksitahtiselle ylivoimaisesti verrattuna nelariin vaikka toisin yleensä väitetään/luullaan.


Eikös tuossa vertailussa olisi pitänyt verrata 125cc 2T vs 250cc 4T ja 250cc 2T vs 450cc 4T?
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja