Eli jousituksen/iskareiden säätö tuntuu tosi hankalalta ja vaivalloiselta... Tai siis ei se säätö vaan se että tietää miten säätää ja mitä. Mulla on kotarin 250sx-f 2011 vuosimallii ja siinäki on kaikennäköstä low-ja highspeedii...Eli onko jotain hyvää tapaa opetella noita iskareita esim. jotai kirjaa, sääntöö ym... Vai onko se vaa nii ko moni sanoo et pitää vaa kokeilla? Siinä taas ei oo järkee jos ei tiiä niistä jutuista paljo mitää...
  Eli jousituksen/iskareiden säätö tuntuu tosi hankalalta ja vaivalloiselta... Tai siis ei se säätö vaan se että tietää miten säätää ja mitä. Mulla on kotarin 250sx-f 2011 vuosimallii ja siinäki on kaikennäköstä low-ja highspeedii...Eli onko jotain hyvää tapaa opetella noita iskareita esim. jotai kirjaa, sääntöö ym... Vai onko se vaa nii ko moni sanoo et pitää vaa kokeilla? Siinä taas ei oo järkee jos ei tiiä niistä jutuista paljo mitää...

wolvie kirjoitti:Yksi sellainen mitä olen kokeneempien näyttänyt käyttävän on ohjauslaakerin kiristäminen sellaiseksi että ohjaus ei ole liian kevyt ja herkkä. Eli tuota kun pikkusen kiristää niin saa luotua köyhänmiehen ohjausiskarin.
Mutta kuten sanottua, olen nähnyt näin tehtävän, itse en ole tuota kokeillut enkä siten myöskäänosaa sanoa onko tuosta oikeasti apua tai hyötyä.
#44 kirjoitti:Tuli hankittua krossipyörä pitkän tauon jälkeen ja tarvisin hieman neuvoa oikean takajousen valintaan. Mistä löytyisi suht oikeaa infoa antava jousilaskuri tai osaako joku neuvoa suoraan sopivan jousen minun painoiselle kuskille?
Pyörä on KTM 250 SX-F -08 ja kuski painaa noin 80kg ilman ajovarusteita. Vakio takajousella takapainauma kuskin kanssa on 13 cm ja tuohon lukemaan on jo pitänyt laittaa esijännitystä reilusti liikaa (melkein kaikki).
Mistä saisi järkevään hintaan hankittua jousen tai löytyykö joltain nurkista ylimääräinen sopiva jousi?
#44 kirjoitti:Mistä saisi järkevään hintaan hankittua jousen tai löytyykö joltain nurkista ylimääräinen sopiva jousi?