wolvie kirjoitti:Ymmärtääkseni monelle hyppy sarjosita MXB-kisoihin on liian iso ja monesti liian kallis.
Tämä on totta. Ja jatkojalostuksena: myös hyppy MXB --> MXA on todella kova. MXB on profiloitunut harrastepenaluokaksi (mm. erän pituus 15+2). Jos MXB:stä nousee A:han niin se vaatii aivan älyttömän määrän treenitunteja talvella. Siinä varmasti jokainen sitten kyselee että miksi - suurin osa on kuitenkin jo "aikuisikään ehtineitä" työssäkäyviä (perheellisiä) ukkoja. Parkkinen näytti Lappeenrannassa että MXB:n kärjen taso on aivan riittävä A-luokkaan, vauhdista ei ole kyse vaan siitä että kuinka paljon pystyy ja haluaa laittaa tunteja harrastukseen.
Tuossa ois kyllä luokkien yhdistämiselläkin jonkin verran mahdollisuuksia - eli varauksella nyt ainakin kannatan tuota kuutiotilavuuksien unohtamista.
MXC => Harrastepenaluokka - ja mukaan pääsisi sellaisella "kansallisella lisenssillä" mikä olisi selkeästi edukkaampi kuin nykyinen lisenssi. Erän pituus 15min +2, ehkä jopa snadisti lyhyempi riippuen sitten että minkälaista porukkaa mukaan saataisiin. Meritoituneet kuljettajat MXB:hen.
MXB => Käytännössä nykyisellään MXB ~top 20 + MXJ ~top 30. Voisivat ajaa vaikka 18min +2. Tämän luokan kuljettajilla olisi osallistumisoikeus MXA SM:miin kuten MXJ-kuljettajilla on on tällä hetkellä.
MXA => SM-luokat. MX2/MX1/SX - miten vaan sitten haluttaisiin. Erän pituus: 25min +2
Tuo SM:mien erien pituus 30min on aika old school. Kurkin eilen SVEMO:n sivuja ja huomasin että sielläkin ajetaan 25min +2. Tuo on erän pituus myös EM-sarjassa. SM-sarjassa ajetaan yhtä pitkiä eriä kuin MM-sarjassa. MM-sarjan kuljettajia meillä on mitä, 2? (+MX3 kaverit). Tuossa voisi olla ns. harmonisoinnin paikka.
 Kirjoittanut JayDaddy » 24.9.2013 10:16
Kirjoittanut JayDaddy » 24.9.2013 10:16
    			 
  
		     ( kisoihin tasattiin ensimmäinen mutka, treenata saimme totaalisen röykkyisillä radoilla; voisiko se olla osasyynä suomalaisten hyvään MM-menestymiseen??).  B-luokat ajoivat 20min+2 kierrosta, A 30+2, MM 40+2. Kisoja oli paljon, samoin osallistujia, ahkerimmat kuskit ajoivat plus20 kisaa/kausi. Näyttää nykyään olevan korkea kynnys lähteä kisoihin vaikka rahaa näyttää harrastajilla kyllä olevan( kukahan tänä päivänä kulkisi pitkin suomea pyörä kyljellään 14 vuotta vanhan farmariauton kontissa takaluukku auki kun ei kiinni mahdu
 ( kisoihin tasattiin ensimmäinen mutka, treenata saimme totaalisen röykkyisillä radoilla; voisiko se olla osasyynä suomalaisten hyvään MM-menestymiseen??).  B-luokat ajoivat 20min+2 kierrosta, A 30+2, MM 40+2. Kisoja oli paljon, samoin osallistujia, ahkerimmat kuskit ajoivat plus20 kisaa/kausi. Näyttää nykyään olevan korkea kynnys lähteä kisoihin vaikka rahaa näyttää harrastajilla kyllä olevan( kukahan tänä päivänä kulkisi pitkin suomea pyörä kyljellään 14 vuotta vanhan farmariauton kontissa takaluukku auki kun ei kiinni mahdu 
