Napoleon Dynamite
  		
	    
			- Pyörä:
- Lieju Marathon PRO 125cc
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 13.4.2009 21:24
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Shape kirjoitti:<|TuX|> kirjoitti:....Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..
Eipä tuosta ole hyötyä kun 90 pamautat tutkaan.
 
Ei kule ku 65 
 
 Tosin keväällä on sellaset virit alla, että ihan poliisiaki pelottaa mitata nopeudet 
okei, oli vähä huono...
		     
		    
					Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
				
	   
	 
  
	  
    	
    		leovince_zx
  		
	    
			- Pyörä:
- 70cc vakio Aerox...
- Liittynyt:
- 28.12.2008 20:15
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Ei se solikka taida kulkee vaikka ois mitkä virit 
 
		     
	 
  
	  
    	
    		Napoleon Dynamite
  		
	    
			- Pyörä:
- Lieju Marathon PRO 125cc
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 13.4.2009 21:24
 
	  
			
		    
		    
		    
		      leovince_zx kirjoitti:Ei se solikka taida kulkee vaikka ois mitkä virit 

 
Aina vittuillaan mopon merkistä.. Haistakaa pojat pazka!
Ihan sama, vaikka olis yamahan roxi. Voit sillekin sanoa samalla tavalla. Koska solikanhan saa kulkemaan vaikka satasta, mutta hieman hankalammalla tavalla kun roxin.. Ei sillä merkillä ole kulkemisessa väliä, vaan osien saatavuudella, ja näihin kinkkeihin saa kiitettävästi viriosia, että silleen.
E: ja kulkee se pelkällä prikan poistolla oikeeta 65, moneen mittariin kokeiltu.
Ja jos vielä itkettää kun kinuskia viritetään, niin tuu privaan itkemään
		    
 
		    
					Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
				
	   
	 
  
	  
    	
    		Gileraharri
  		
	    
			- Pyörä:
- S1-91
- Liittynyt:
- 8.7.2008 11:32
 
	  
			
		    
		    
		    
		      <|TuX|> kirjoitti:Virtalukon virtajohtoonhan se kytketään, niin että se rajoitin menee aina pois päältä kun sammuttaa virrat. Tämä myös mahdollistaa sen, että rajoitin on aina käytössä kun otat virrat käyttöön, eipähän tarvii poliisien edessä alkaa kaukosäätimellä leikkii..
Ei. 
Tuo mahdollistaa ainoastaan sen että rajoitin pysyy poissa päältä. Tuo phot eco nimittäin hyppää automaattisesti Pois päältä kun se kytketään sinne virtalukkoon. Kokeiltu on. Sitten taas kun virtoja käyttää kiinni -> rajoitinkin sammuu ja täytyy uudestaan painaa nappia jos haluaa mennä hitaampaa.
Siksi ainut mahdollisuus onki laittaa se akkuun niin tietää ainaki suunilleen millon se on päällä ja millon ei.
Tästä asiasta on jo puhuttu,   eli tuo uudemman mallin phot-eco toimii tuolla tavalla Ja vanhempi taas sillä virtalukkojutulla.
		    
 
		    
					Exäni uusimmasta vanhimpaan: Honda NSR -98 - PV - PV - PV - Gilera RCR
Nykyset <3 : S1-91, PV, ja isomman pyörän kuume.
				
	   
	 
  
	  
    	
    		Asdmo
  		
	    
			- Liittynyt:
- 12.4.2008 21:21
 
	  
			
		    
		    
		    
		      [maikki] kirjoitti:mistä tollan "v2-rajottimen" saa laittaka linkkiä:D:D
motozeta kirjoitti:miten tollanen "v2 rajoitin" tehdään ?
UP! Itteeniki kiinnostais tehdä... Tarttisin siis kokonaisen listan niitä osia, hei kamoon tietäjät, tiedät että tiedätte miten tällänen tehdään, mutta ette jaksa tälläisiä alottelijoita auttaa 
 
  
		     
		    
					Viimeksi muokannut Asdmo päivämäärä 12.11.2009 10:44, muokattu yhteensä 1 kerran
						
					
				
	   
	 
  
	  
    	
    		jkoljo
  		Moderaattori
	    
			- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Noh, itse en tiedä tarkalleen miten tuo V2 on kytketty koska en ole tutkinut sellaista, mutta toimintaperiaatteeltaan napista pois menevän ja mopon sammuttamalla päälle menevän saa tehtyä näin:
 Katso nastat 
tästä. Painonapin kautta 12v nastaan 4, ja runko nastaan 5. Sitten konkkarajoittimen johto joka menisi maahan nastaan 6 ja nastasta 7 johto maahan. Seuraavaksi 12v virtalukolta nastaan 1 ja nastasta 2 kytket nastaan 4.
Releen pitää olla 12 volttinen ja kahdella vaihdolla varustettu. Näitä saa esimerkiksi kouluelektroniikasta, tai jos haluaa pelata varman päälle (ei tarvitse soveltaa tuota kytkistä), 
voi ostaa sen täältä. Normaalin konkkarajoittimen kytkentäkaavio löytyy tietopankista.
		    
 
	 
  
	  
    	
    		Asdmo
  		
	    
			- Liittynyt:
- 12.4.2008 21:21
 
	  
			
		    
		    
		    
		      jkoljo kirjoitti:Noh, itse en tiedä tarkalleen miten tuo V2 on kytketty koska en ole tutkinut sellaista, mutta toimintaperiaatteeltaan napista pois menevän ja mopon sammuttamalla päälle menevän saa tehtyä näin:
 Katso nastat 
tästä. Painonapin kautta 12v nastaan 4, ja runko nastaan 5. Sitten konkkarajoittimen johto joka menisi maahan nastaan 6 ja nastasta 7 johto maahan. Seuraavaksi 12v virtalukolta nastaan 1 ja nastasta 2 kytket nastaan 4.
Releen pitää olla 12 volttinen ja kahdella vaihdolla varustettu. Näitä saa esimerkiksi kouluelektroniikasta, tai jos haluaa pelata varman päälle (ei tarvitse soveltaa tuota kytkistä), 
voi ostaa sen täältä. Normaalin konkkarajoittimen kytkentäkaavio löytyy tietopankista.
 
Voisitkoha sä väsätä sillasen pika-kytkentäkaavion viel ? 

 Ei oikee nyt raksuta et mikä mihinki 

 Kyllä tuo perus rajoitin on helppo tehdä, mutta ei oikeen tällästä ilman kytkentäkaaviota 
 
		     
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		jkoljo
  		Moderaattori
	    
			- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Piirtele itse paperille nyt tähän alkuun, ei ole paha homma. Lue teksti tarkasti ja piirrä pisteestä pisteeseen 

 Väsään kytkiksen kun kerkeän.
		    
 
	 
  
	  
    	
    		Asdmo
  		
	    
			- Liittynyt:
- 12.4.2008 21:21
 
	  
			
		    
		    
		    
		      jkoljo kirjoitti:Piirtele itse paperille nyt tähän alkuun, ei ole paha homma. Lue teksti tarkasti ja piirrä pisteestä pisteeseen 

 Väsään kytkiksen kun kerkeän.
 
Kiitoksia todella paljon 
 
		     
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		Wolvy
  		
	    
			- Pyörä:
- Kymco Agility Fat -09
- Liittynyt:
- 22.10.2009 21:43
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Hei, 
Laitoin tästä jo kysymystä Kymco Agilityn ketjuun mutta laitan nyt tännekkin.. Elikkä, olen rakentamassa itse tollaista konkkarajotinta. Mihinkä johtoon se pitäs tossa Kymco Agilityn cdi boksissa kytkeä? Kaikki osat siis on hankittu jo jne. Saisko kuvaa?
		    
		    
	   
	 
  
	  
    	
    		jkoljo
  		Moderaattori
	    
			- Pyörä:
- Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 9.2.2008 20:02
 
	  
	 
  
	  
    	
    		Napoleon Dynamite
  		
	    
			- Pyörä:
- Lieju Marathon PRO 125cc
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 13.4.2009 21:24
 
	  
			
		    
		    
		    
		      
 Copyrights by jkoljo 
 
		     
		    
					Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
				
	   
	 
  
	  
    	
    		Wolvy
  		
	    
			- Pyörä:
- Kymco Agility Fat -09
- Liittynyt:
- 22.10.2009 21:43
 
	  
			
		    
		    
		    
		      EDIT:: Olikin näköjään aikaisempiin viesteihin tuo kytkentäkaavio 

Elikkä joku tietäis siis että mihinkä tollane tietopankista löytyvä jkoljon tavallinen konkkarajoitin asennetaan tossa 4+2 liittimisessä cdi boksissa? Ja kuva olis kiva 
 
		     
	 
  
	  
    	
    		Asdmo
  		
	    
			- Liittynyt:
- 12.4.2008 21:21
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Jkoljonen, olen sulle kiitollisuuden velassa koko loppuelämäni 

 Kiitos todella paljon, voisi tuollaisen ensi viikolla yrittää väsätä 

EDIT: Tuosta vielä, mistä noita diodeja saa, mikä on tuossa +12v alussa ?  

 Meinaan ei tuolta YEI:sta niitä ainakaan hakusanalla löytynyt 

EDIT2: Käykö tuon releen tilalle siis mikä vain rele, joka on 12v ja 2 vaihtokosketinta ?
		    
 
	 
  
	  
    	
    		Napoleon Dynamite
  		
	    
			- Pyörä:
- Lieju Marathon PRO 125cc
- Paikkakunta:
- Lahti
- Liittynyt:
- 13.4.2009 21:24
 
	  
			
		    
		    
		    
		      Aletzi1 kirjoitti:Jkoljonen, olen sulle kiitollisuuden velassa koko loppuelämäni 

 Kiitos todella paljon, voisi tuollaisen ensi viikolla yrittää väsätä 

EDIT: Tuosta vielä, mistä noita diodeja saa, mikä on tuossa +12v alussa ?  

 Meinaan ei tuolta YEI:sta niitä ainakaan hakusanalla löytynyt 

EDIT2: Käykö tuon releen tilalle siis mikä vain rele, joka on 12v ja 2 vaihtokosketinta ?
 
Marssi jonnekin sähkö/tekniikkapuotiin ja lyö muistilappu käteen, jossa lukee kaikki tarvittava, eiköhän se niinkin helposti hoidu 
 
		     
		    
					Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
				
	   
	 
	
	
  
    
      Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista