kaikki on oikeassa.se on seosruuvi .a.k.a ilmaruuvi

sillä säädät kohilleen niin pelaa,Tietopankin ohjeen mukaan;
Fuden kaasuttimen säätäminen;
Seosruuvi on siis se messinkinen ruuvi kaasuttimen kyljessä, ilmanpuhdistimen puolella. Kannattaa varata tasakärkinen meisseli, ja purkaa mahdolliset esteet pois, että sitä pääsee kiertämään. JOS moposi toimii nyt hyvin ÄLÄ tee mitään.
Siis: käytä skootterisi ajolämpöiseksi ajamalla oikein joku parin kilsan lenkki. Jätä se käyntiin. Jos kone käy tyhjäjäyntiä korkeilla kierroksilla, avaa satulan alta huoltoluukku, ja säädä tyhjäkäynnin säätöruuvista kierrokset alas, kuitenkin niin, että jää käyntiin. SItten seosruuvia hitaasti kiertelemällä etsi kohta, jossa tyhjäkäyntikierrokset nousevat korkeimmaksi. Kun olet mielestäsi oikean kohdan löytänyt, AVAA ruuvia aukipäin (= vastapäivään) n. 1/4 kierrosta tai vähän vähemmän. Jätä siihen. Jos säätämisen aikana kierrokset nousevat kovin ylös, säädä taas tyhjäkäyntiä sieltä tyhjäkäynnin säätöruuvista alemmas. Jutun pointti on, että seosruuvia EI kannata yrittää säätää korkeilla kierroksilla, koska oikeaa kohtaa ei silloin löydy!
Ok. Kun seos on säädetty, säädä taas tyhjäkäynnin säätöruuvista (ei siis seosruuvista) kierrokset ylemmäs, jos tarpeen. Noissa pienissä koneissa tyhjäkäynti voi olla koht. korkealla, 1800-1900 kierrosta kait huoltomanuaali suosittelee.
Seoksen säätö pitäisi tehdä aina, jos suuttimen kokoa tai neulan korkeutta on muuteltu. Tässä yhteydessä on todettava, että vaikka noissa sporttien siipiluistisissa kaasuttimissa ei olekaan säädettävää neulaa, ne ovat erittäin hyvin toimivia. Vakiolla suutin 85 ja seosruuvi kohdilleen ja vetää hyvin joka alueella, kehrää kuin kissa, ja kulkee kuin valo.
Säätöohjeet kirjoittanut: Fudeskodemies
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.