Fude Skootteri

NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 4.2.2010 18:48

Ei olis kellään myydä multivaria?
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 8.2.2010 11:54

Mitä kone sanoo jos moottoriöljynä käyttää 15W-40 John Deere traktoriöljyä?
Amispoppi!
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 8.2.2010 17:40

Millä keinolla saa Racen vauhtiksen irti? Ei sovi 2- ja 3-haarainen ulosvetäjä.
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 8.2.2010 17:46

Naked kirjoitti:Millä keinolla saa Racen vauhtiksen irti? Ei sovi 2- ja 3-haarainen ulosvetäjä.

Tossa on yksi vaihtoehto http://www.mc-scatter.com/magneeton-ulo ... 24088.html
Amispoppi!
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 8.2.2010 18:00

NosSami kirjoitti:
Naked kirjoitti:Millä keinolla saa Racen vauhtiksen irti? Ei sovi 2- ja 3-haarainen ulosvetäjä.

Tossa on yksi vaihtoehto http://www.mc-scatter.com/magneeton-ulo ... 24088.html

En jaksa alkaa tilaamaan, muita keinoja taikka patentteja?
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 8.2.2010 18:08

Naked kirjoitti:En jaksa alkaa tilaamaan, muita keinoja taikka patentteja?

Minäkin koitin yhteen aikaan saada kotikonstein sitä irti, ei onnistunut, se on aivan sa*****n lujassa.
Amispoppi!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 8.2.2010 23:08

En tiiä mitä kampura tykkää, mutta ite purin sillee kampuravammasesta koneesta vauhtiksen, että löystin sen pultin siitä, vedin reunan alta vauhtista sormilla ja iskin vasaralla keskelle sitä pulttia muutamia kertoja nii irtos helposti...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
The HitcheR
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
27.5.2007 14:54

ViestiKirjoittanut The HitcheR » 13.2.2010 22:09

Nonii, sain rakkaan ongelmapesän taas toimimaan parin vuoden seisonnan jälkeen. Piti tankki tyhjentää ja pestä, kaasari ja muut bensalinjat pestä, hapottaa uusi akku ja laittaa uusi tulpanhattu. Menihän noissa pari viikkoa kun aina töiden jälkeen iltasella muutaman tunnin tuolla pakkasessa ropaili. Onko muuten seos ollut rikkaalla, kun sain käyntiin, ei pysynyt kylmänä käynnissä ilman kaasua, säädin seosruuvia löysemmälle ja tyhjäkäynnin kohilleen, sitten pysyi käynnissä vähän aikaa, ja kun antoi kaasua, mopo sammui? Osat on vakioita.

E: Kumpi ruuvi tuo http://www.djsonica.com/sanili/kuvat/seosruuvi.jpg nyt on, kun on aika ristiriitasta tietoa vähän joka puolella kun jossain lukee että se on seosruuvi ja jossain lukee että se on ilmaruuvi, ja mikä on tuon ruuvin vaikutus?
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 15.2.2010 23:12

kaikki on oikeassa.se on seosruuvi .a.k.a ilmaruuvi :D sillä säädät kohilleen niin pelaa,Tietopankin ohjeen mukaan;

Fuden kaasuttimen säätäminen;

Seosruuvi on siis se messinkinen ruuvi kaasuttimen kyljessä, ilmanpuhdistimen puolella. Kannattaa varata tasakärkinen meisseli, ja purkaa mahdolliset esteet pois, että sitä pääsee kiertämään. JOS moposi toimii nyt hyvin ÄLÄ tee mitään.

Siis: käytä skootterisi ajolämpöiseksi ajamalla oikein joku parin kilsan lenkki. Jätä se käyntiin. Jos kone käy tyhjäjäyntiä korkeilla kierroksilla, avaa satulan alta huoltoluukku, ja säädä tyhjäkäynnin säätöruuvista kierrokset alas, kuitenkin niin, että jää käyntiin. SItten seosruuvia hitaasti kiertelemällä etsi kohta, jossa tyhjäkäyntikierrokset nousevat korkeimmaksi. Kun olet mielestäsi oikean kohdan löytänyt, AVAA ruuvia aukipäin (= vastapäivään) n. 1/4 kierrosta tai vähän vähemmän. Jätä siihen. Jos säätämisen aikana kierrokset nousevat kovin ylös, säädä taas tyhjäkäyntiä sieltä tyhjäkäynnin säätöruuvista alemmas. Jutun pointti on, että seosruuvia EI kannata yrittää säätää korkeilla kierroksilla, koska oikeaa kohtaa ei silloin löydy!

Ok. Kun seos on säädetty, säädä taas tyhjäkäynnin säätöruuvista (ei siis seosruuvista) kierrokset ylemmäs, jos tarpeen. Noissa pienissä koneissa tyhjäkäynti voi olla koht. korkealla, 1800-1900 kierrosta kait huoltomanuaali suosittelee.

Seoksen säätö pitäisi tehdä aina, jos suuttimen kokoa tai neulan korkeutta on muuteltu. Tässä yhteydessä on todettava, että vaikka noissa sporttien siipiluistisissa kaasuttimissa ei olekaan säädettävää neulaa, ne ovat erittäin hyvin toimivia. Vakiolla suutin 85 ja seosruuvi kohdilleen ja vetää hyvin joka alueella, kehrää kuin kissa, ja kulkee kuin valo.

Säätöohjeet kirjoittanut: Fudeskodemies
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 5.3.2010 14:45

Jaksaakohan fuden magneeto antaa virtaa kahdelle 55W etuvaloille ja leditakavaloille.

Pikaisia vastauksia kiitos.

E: Jakso se pelkille etuvaloille, ne kyllä palo vähän himmeemmin ku suoraan akulta, mutta ei se haittaa, kestääkö magneeto? Takavalot vedän suoraan akulta ja ne on ledeillä, niin ne ei kuluta oikeastaan yhtään virtaa.
Amispoppi!
rane444
Liittynyt:
21.5.2009 21:22

ViestiKirjoittanut rane444 » 27.3.2010 1:06

kestääkö fude jos laitan 63cc pytyn suoraan vakio kannelle, vai onko puristukset liian kovat? ilmanputsatrinkin vaihdan ja kaasaria rikkaammalle. mikä olisi sopiva rullakoko näille vireille?
saa reputationii ku piersee kaverin naamaan,,http://www.youtube.com/watch?v=0JIBmRL3EwY
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 27.3.2010 12:36

rane444 kirjoitti:kestääkö fude jos laitan 63cc pytyn suoraan vakio kannelle, vai onko puristukset liian kovat? ilmanputsatrinkin vaihdan ja kaasaria rikkaammalle. mikä olisi sopiva rullakoko näille vireille?

Kestää hyvin, joillakin on 72cc vakiokannella, parhaimmillaan on 82cc vakiokannella.
Rulliksi voisi laittaa vaikka 5-6g 13x16.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 30.3.2010 18:11

Mulla on ton 63cc kanssa vakiokansi.käy mainiosti.
ja rullat on sellaset 5,1gr,kiihtyy ihan hyvin ja jaksaa vääntää vaik oliski vähän isompi kuski :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Otra
Pyörä:
Yamaha DT 125 RE
Liittynyt:
8.5.2008 20:21
käynnistysongelma

ViestiKirjoittanut Otra » 1.4.2010 16:39

Mikä mättää kun ei tuo baotian starttaa vaikka kaikki muut sähköt toimii? Akussakin on virtaa. Onko uuden startin osto edessä?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 1.4.2010 18:20

Otra kirjoitti:Mikä mättää kun ei tuo baotian starttaa vaikka kaikki muut sähköt toimii? Akussakin on virtaa. Onko uuden startin osto edessä?

Mitä käy kun koittaa startata?

Surisee? tms.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista