Yamaha RD 350 '85

Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 12.8.2007 15:40

Tulin just kävelyreissulta. Meno matkalla sammu kaikki sähköllä toimiva sytytystä lukuun ottamatta pikku hiljaa ja tulo matkan loppu puolella eka tais sammua toinen sylinteri ja kohta perään toinen. Akua täydennetty vesijohto vedellä toissapäivänä ja ladattu sen jälkeen. (kaveri sano että johto vesi käy kesällä ainakin väliaikasesti). Eli olisiko laturi kakkana vai kenties jännitteen tasaaja vai mikä? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 12.8.2007 19:12

Vesijohtovesi käy syylariin, mutta akkuihin ei koskaan.
Näin se menee.
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 12.8.2007 19:20

iikka88 kirjoitti:Vesijohtovesi käy syylariin, mutta akkuihin ei koskaan.


No kiitokset hänelle... no toivon mukaa tossa ei joka ikinen sähkö osa oo pillun päreinä ;P
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 12.8.2007 20:10

Risord kirjoitti:
iikka88 kirjoitti:Vesijohtovesi käy syylariin, mutta akkuihin ei koskaan.


No kiitokset hänelle... no toivon mukaa tossa ei joka ikinen sähkö osa oo pillun päreinä ;P


Jep, siinä akkuun laitettavassa vedessä ei saisi olla mitään epäpuhtauksia(johtovedessä on). Sehän on siis tislattua se akkuvesi. Mutta joudut varmaan uuden akun ostamaan kuitenkin. Tai enpä tiedä kokeile laittaa uutta akkuvettä, lataa ja kato herääkö se enää. Eipä noi akut mitään hirveitä maksa...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 12.8.2007 22:31

Jeps tuon tiesinkin mutta en nyt tiedä tarkalleen tuon akku veden ideaa prosessissa niin en ollut varma.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 12.8.2007 23:48

Uutta akkua vaan tilalle (vanha kierrätykseen liikkeeseen tai suoraan keräyspisteeseen) ja mielellään huoltovapaata mallia, niin ei tarvitse noiden happojen kanssa pelleillä jatkossa. Ihme kun korkillisia vieläkin ylipäätään tehdään, tosin esim. Bilteman valikoimista ne jo poistuivat.

Tuo kaverisi neuvo "kesällä ainakin väliaikasesti" olisi siis nimenomaan syyläreihin sopiva, niihinkään kun sitä ei suositella, vaikka aiheesta löytyy kaksi kuppikuntaa ja kiistely syntyy joka kerta. Mutta eipä maksa tislattu vesi marketeissa kuin n. euron litra, joten aivan turha kiistelyn aihe. Huoltoasemalla saattaa maksaa kokonaiset kaksi euroa.
Asian & American cars / bikes only.
jammurd
Liittynyt:
13.8.2007 21:17
Mikä mättää ??

ViestiKirjoittanut jammurd » 13.8.2007 21:36

Ostin yamaha rd 350cc -83.
Alkuun toimi hyvin mut yhtäkkiä ei meinaa käydä..
Missä mahtais olla vika ??
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 13.8.2007 22:51

:) Kerrohan vähän tarkemmin. Käyntiinkö lähtee, mutta sitten ei jaksa käydä, ilmeneekö oire heti vai tietyn ajan jälkeen tai tietyissä olosuhteissa, millaista se käyntihäiriö on jne. Oletko jo tehnyt jotain, tarkastanut tulpat, ilmanputsarin tms?
Asian & American cars / bikes only.
jammurd
Liittynyt:
13.8.2007 21:17
Sekä että ...

ViestiKirjoittanut jammurd » 13.8.2007 23:05

Tulpat katon viikolla...
Saattaa käydä 30minsaa hyvin tai sammua heti.
Oisko kaasari roska tai vastaava.
jammurd
Liittynyt:
13.8.2007 21:17
ai niin

ViestiKirjoittanut jammurd » 13.8.2007 23:07

Käynti on aika tasasta siihen saakka kun sammuu...
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57
Re: ai niin

ViestiKirjoittanut specialisti » 14.8.2007 11:33

jammurd kirjoitti:Käynti on aika tasasta siihen saakka kun sammuu...


Jos pelaa muuten hyvin mutta sammuu yhtäkkisesti kesken ajon, niin kuulostais syttyvialta. Vaiha tulpat nyt ensin. En tiedä kuinka yleisiä näissä 350cc malleissa syttyviat on, mutta ainakin piikkisissä ne on mallin pahin vitsaus. Liitinten hapettumista johtuu sytyn pätkimiset aika usein näissä vanhoissa peleissä...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
jammurd
Liittynyt:
13.8.2007 21:17
Thänks

ViestiKirjoittanut jammurd » 14.8.2007 15:49

Koitan tänään tai huomenna..
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.8.2007 18:17

kaksipyttyisellä on vähän kimurantimpi juttu. Sammuuko pyörä ajosta leikaten, vai pelkästään tyhjäkäynnillä paikallaan? Jos kaksimukinen hyytyy totaalisesti niin ikävämpi juttu, vai oliko rd350 sytytysjärjestelmä niin sanottua hukkakipunamallia? eli sytyttää molemmilla tulpilla 180 asteen välein?
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 14.8.2007 19:44

Oman pyörän vika löyty. Piuhojen X:n ja Y:n välinen kiinnike oli löystynyt ja irronnut. Onneks en vieny minnekkää huoltoo :D Ja sit semmonen on vielä et sammu kesken ajon ja sit ei lähteny käyntii ennen ku älysin kokeilla tota paljon puhuttua pr1 asentoa hanassa eli sitä ns polttoaineen vapaa virtausta. Hana vissii kakkina.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.8.2007 20:02

helppoja vikoja sielläpäin :)