Voin olla väärässä, eräässä mp-liikkeessä joskus mopoaikoina tuon mulle kertoivat ja sen mukaan olen öljyä ostellut.
  Voin olla väärässä, eräässä mp-liikkeessä joskus mopoaikoina tuon mulle kertoivat ja sen mukaan olen öljyä ostellut.
		    Messico kirjoitti:reppu_1_ kirjoitti:mitä eroo noilla 520 525 ja 530 erimmoinen moottori? oon kuullu että 525 on pidemmät huoltovälit
520 on vanhin, 525 uudempi ja 530 uusin. Kuutiotilavuus ainakin 525 & 530 malleissa on sama 510cc. 525 tuli markkinoille tämän vuosituhannen alussa (villi veikkaus -03), 530 tuli vuonna 2008.
Öljyjä ei tarvitse vaihtaa noissa vanhemmissa niin usein sillä niissä on yhdet öljyt koneessa, kun uusissa 450 / 530 on erilliset moottori sekä laatikkoöljyt --> moottoriöljyn tilavuus on vain 7dl --> vaihdettava usein. Itse vaihdan laatikkoöljyt joka toisella moottoriöljynvaihdon yhteydessä.
Kaikki on suhteellista, mutta osta se mihin rahat riittää. Jos aiot sillä ajaa niin molempia joutuu remppaamaan aivan samalla tavalla. Jos taas ajat jäärataa niin osta joku muu pyörä siihen.reppu_1_ kirjoitti:niillä ei siis ole mitään merkittävää eroo keston ja muun suhteen?

Irrotat yhden niistä kolmesta johdosta (en muista väriä mutta kokeile, muistaakseni virta ja kaksi maata) niin ilmestyy siihen kalibrointivalikkoon "ws" tms. kaikkien muiden jatkoksi. Siis tämä jos on se iso kaksirivinen tripmaster mittari. Vaatii sen kolminappisen tripmaster kytkimen mutta voi tökkiä liittimestäkin suoraan.^SLayeR^ kirjoitti:Mites tuollaista 04 mittaristoa saa kalibroitua motovanteille? google ei auttanu ja manuaalissa ei lue. Onko nyt niin ettei sitä voi kalibroida uudestaan?